lördag 26 april 2014

Det ringde på dörren...

Igår eftermiddag ringde det på dörren.


Utanför stod det en kvinna, fotograf/stylist, som gjorde hemmareportage för en tidning. Hon hade åkt runt lite i området och kollat in husen och undrade om jag var intresserad av inredning? ;) Fniss... OM jag är? Snarare är väl frågan HUR mycket? ;) Sjukt mycket, kanske? ;) Nåja, hon var i alla fall intresserad av att göra ett reportage från vårt hem. Jag ska fundera över det tills hon hör av sig igen i nästa vecka.  Lite smickrande är det ju när någon gillar det man gjort ;) (Blev faktiskt kontaktad via instagram av en annan fotograf i samma ärende för ett tag sedan ;)


Idag är det en solig lördag. Såg att jag måste plocka ner äggkransen som hänger utanför dörren. Nu får det vara slut på påsken ;)  Fast fåglarna lägger väl ägg ännu, va? ;)  
Det blir en tur in till stan under dagen, för att köpa lite broderitrådar till maskinen. Kanske det blir en fika på stan? Man vet aldrig ;) 

Vad hittar ni på denna lördag? Har ni också sol och värme?


Maria

13 kommentarer:

  1. Vad roligt och spännande. Då får man se dig och ditt hem i ännu en tidning kanske, vad kul!
    Härlig dag idag,,, man tackar för varje solig och varm dag.
    Idag hämtade vi Lilleman från hundhotellet, där han fått vara när vi tog en dagstur till Helsingör igår. Älskar dagsturer, det känns som långsemester. Underbart är kort. Massor av växter fick komma men hem också...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Woow Maria. Vad kul! Jag håller på med lite av varje, skulle klippa gräset men fastnade i ett stökigt garage och en trasig stol på samma gång som jag slinker in för att kolla bloggarna. Du ska veta att jag saknar dig och vissa av kollegorna mycket. Även om jag trivs på nya jobbet så är det inte samma sak vi har ju jobbat ihop i många år och känner varandra väl. Tur att jag har Henrietta att luta mig mot ibland. Tack och lov för sociala medier också Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad kul när de ringer på dörren så där.
    Denna Lördag händer det inte så jätte mycket, jag ska käka lunch snart ute i solen, sen vid 15-21:45 ska jag jobba så inget Lördagsmys här inte.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vad smickrande och roligt när det ringer på dörren med en sån fråga.
    Här regnar det så vi ska ut på en ny thrift shop runda där jag aldrig varit förr, vilket ska bli himla kul och sen ska det bakas och förberedas inför Matildas kalas imorgon.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Såklart hon ringde på och frågade, så fint som ni har det!!!

    KRAM och ha en fin helg xo

    SvaraRadera
  6. Vad kul för dig! Visst är det smickrande att få förfrågan! Fick en jag med häromdagen, andra på kort tid, men jag vet i sjutton hur jag ska göra, måste ju ta ledigt från jobbet en heldag varje gång och egentligen har jag inte tid... Ghaaaa!
    Idag har det varit fotbollscup och snart blir det grillning och lite bubbel. Mmmm! ;-)
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Men vad smickrande kul! Förstår att det kan vara svårt att bestämma om man vill el inte. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jag kanske tillhör dem som är lite skeptisk av mig och känner lite olust inför att någon utan tidigare kontakt vill komma in i ditt hem. Lämnade hon något visitkort från en seriös tidning eller annan information? Man läser ju i pressen om de mest otroliga bedrägerier i dessa tiden. Så var lite försiktig. Kram

    SvaraRadera
  9. Vad spännande!! Klart att hon frågade, det syns ju att Du gillar inredning! Fint reportage, det som var för ett par veckor sedan och så stort det var. Jag har också fått förfrågningar några gånger, men jag har inte känt mig redo än eller rättare sagt färdig. Men blir man någonsin färdig i ett hus? då kanske man ska flytta...
    Vilken vacker plantering! ser så fräscht ut ihop med zinklådan.

    Ha en fin fortsättning på helgen!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  10. Jätteroligt!! Kul att du uppmärksammas, du har det så fint!
    Här har det varit fotbollsmatch och nedtagning av hängränna. Och så har jag suttit och nutid i solstolen:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vad kul Maria. Ditt hem kommer synas i många hem, men det är ju självklart, så fint som ni har det.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Så roligt! Du har ju så fint så jag förstår att de vill komma till er. Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Åh vad roligt! Förstår att hon fastnade för ert fina hus!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...