lördag 5 april 2014

"Mor-och-dotter-tid" å lite "reportagepirr"...!

Idag har jag och mellantjejen haft lite mor-och-dotter-tid!


Vi åkte redan tidigt på förmiddagen och har spenderat hela dagen inne i huvudstaden. Shoppat, traskat fram och tillbaka, ätit lunch och faktiskt tagit ett glas vitt till lunchen. Ja, mellandottern är ju faktiskt så gammal att hon får göra det på krog och restaurang.


Självklart var vi ju tvungna att kolla in körsbärsträdens blomning vid Kungsträdgården. Jag har sett det på instagram, och blev förvånad över att de började blomma SÅ tidigt! Det var väldigt ojämnt hur knopparna slagit ut, men visst blommade en del redan! Så fint! En riktigt trevlig och mysig dag fick vi i solen!
Nu är vi hemma och pustar ut med trötta fötter och jag är lite pirrig över att reportaget från vårt hem kommer ut i "Drömhem & Trädgård" i nästa vecka. Jag prenumererar på den tidningen och trodde ju att jag skulle hinna bland de första att få läsa om det, men nu har jag fått vetskap om att det finns de som fick sin tidning i brevlådan redan igår... Ännu pirrigare att veta att det finns de som kan kolla, innan jag kan ;) (Jag är ju antagligen med på bild också, om de inte hoppade över de bilderna ;) Hoppas min tidning kommer på måndag!!! NYFIKEN! 

Nu ska jag ta mig en dusch och göra mig "lördagskvälls-fin" ;) Ha en riktigt fin kväll allihop! (och berätta gärna om det är någon mer som sett vårt hem i tidningen, redan ;)



Maria

20 kommentarer:

  1. Åh tänk att få se körsbärsblommorna.. Härligt. Mysigt med en dag på stan med dottern också. Jag har inte fått tidningen men ska bli spännande att läsa sen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med körsbärsblommen, och så härligt med mor- & dotter tid. Guld värt..!
    Men, Maria, sååå spännande! då får jag köpa den och kika sen!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Men ååå vad spännande med reportage, måste köpa magasinet när det kommer ut i butik, blir ju sååå nyfiken. Mysigt med en mor o dotter dag på stan, sådant man kan leva länge på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Så spännande! Måste köpa Drömhem & Trädgård nästa vecka då:)
    Mysigt ni har det! Jag måste ha längre tid för shopping nästa gång jag och sambon åker till stora staden.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så spännande att det blir ett reportage hos dig! Då ska jag tänka på att köpa tidningen :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vad spännande med reportage .Så fint när körsbärsträden blommar .Så himla härligt med mor o dotter tid .Kram Rita

    SvaraRadera
  7. Mor-dotter-tid, viktig tid och underbart härlig tid!!
    Vad spännande med reportage!! då måste jag köpa tidningen;)

    Ha en fortsatt fin kväll och helg!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  8. Mmm….mammma-dotter-dagar, så härliga de är! Extra roligt att få se bilder från Stockholm. Tänk att det blommar redan i Kungsan! Här är det inte en knopp så långt ögat når. Känns som våren aldrig kommer igång.

    Och ja, så spännande med reportage hos er!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vad mysig dag ni hade och vad snopen jag blir att de blommar redan. Vad spännande, då ska jag inhandla den tidningen .
    Kram helena

    SvaraRadera
  10. Oj jag vill inte missa blomningen i Kungsan. Jag och en vän har det som tradition att titta på den. MEN så KUL med reportage! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Så härligt med sådana dagar. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Mysigt, här hade jag och äldsta mor och son tid :) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Vad härligt ni haft det :) Ett glas vin i solen är ju sååå gott.
    Njut av söndag och ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig dag och vilket vackert väder ni har haft lite längre norrut. Jodå, du är med på två bilder i reportaget och de är hur bra som helst. Håller tummarna för att du får tidningen imorgon. Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Det är viktigt med mamma-barn tid.. De är ju såååå fina körbärsträden...
    Så kul och spännande med repotage, det där får jag spana in...
    Ha en fin söndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  16. Åhh...vilken mysig mor-dotter dag!
    Härligt att njuta..äta och drick gott och bara ha det bra!!
    Spännande med tidningen..förstår att du är nyfiken!!
    Ha en fortsatt mysig söndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Vad spännande med reportaget. Drömhem & Trädgård ska inhandlas. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Va mysigt det låter och vad fin hon är din tjej.
    Så spännande med reportaget :)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Så mysigt med en mor och dotter dag! Det brukar jag och mamma också ha ibland, något som vi båda uppskattar väldigt mycket:)
    Men du, så spännande med Drömhems reportage! Förstår att det känns pirriga:)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  20. ÅÅåh vad himla spännande med reportaget, måste köpa tidningen :)

    Mysigt med mysdag med dottern och vad himla fint med blomningen på körsbärsträdet!

    Många kramar aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...