torsdag 17 april 2014

Torsdagstema - Påsk

Skärtorsdag och torsdagstema!



Temat hos FABRIKEN  denna vecka är passande nog "Påsk". 
Jag har påskpyntat lite här och där här hemma. Inte mycket, men noga utvalt kan man säga ;) Vita porslinsägg med svart dekor, en grå-vit trätupp och påskris med rosa och naturfärgade fjädrar i köket. Silvriga ägg i vardagsrummet och ett par rosa-spräckliga ägg i TV-rummet. 
I hallen står kub-ljusstaken  med ett litet "bo" utav pärlhönsfjädrar och några plastägg. En ägg-krans välkomnar utanför ytterdörren.

Och så klart lite vårblommor på "porchen".  Mer än så är det faktiskt inte. Gillar när påskpyntet passar in i resten av "piffet".  Förr om åren så har det pyntats med glättiga tuppar och kycklingar, men sedan några år tillbaka vilar de tryggt i en kartong ;) 
Om man tänker på annat än inredning, så är påsken en skönt avslappnad långhelg för mig. Lite extra ledig tid tillsammans. Äta lite gott, peta i sig en eller annan godisbit. Kanske fixa lite i trädgården eller hinna fixa något annat här hemma, så där i lagom takt. En högtid utan en massa krav. 

I år startar vi påsken med utemiddag ikväll, jag och Mannen i mitt liv. (Vilket vi även gjorde förra året, därmed en ny tradition?? ;)

Glad Påsk! 



Maria

19 kommentarer:

  1. Jag tycker du har fått tll mycket påskfint! Här blev det bara ett ägg o några fjädrar. Och en tupp ska komma fram kväll ;) Ha en fin skärtorsdag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Å vad mycket fint du har fixat till påsk ! Ha en fin skärtorsdag .Kram Rita

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt!!! Glad Påsk! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mysigt o fint påskpiff. Att starta påsken med en utekväll låter hur skönt som helst, bara sätta sig till dukat bord o njuta av god mat med bästa sällskapet, ha en toppenkväll o en mysig påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint du har fått till!
    Ha en mysig kväll!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig tradition ni har du och mannen. Jättefint hos dig. Vi ska också ha en lugn och skön påsk, andas lite havsluft och äta gott.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  7. Så fint pyntat! Här blir det inte mycket pyntat heller. Jag skulle bara vilja hinna plantera lite ute, men hinner jag inte så får det vara.
    Mysigt med middag ute.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Fina bilder!
    Önskar dej en underbar Påsk...och såklart även en mysig torsdagskväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Hej jättefin blogg som du har! Nu finns det både en Blog Hop och en giveaway på min blogg om du skulle vilja delta! http://gladalinjen.blogspot.se/2014/04/blog-hop-blowout.html

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har gjort det hemma hos dig till påsk
    Glad påsk
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Så fint du har gjort och vilka fina bilder. Njut av dina lediga dagar! Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Hej! På bilden när du visade Kate Hudson kjolen för ett tag sen fanns ett rosa halsband, var har du köpt det? Märke?
    Mvh Viktoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag fick halsbandet i en goodiebag på bloggeventet på Krusenberg. Det står i alla fall "Bohemian society" på tagen, men vet ej var man kan köpa det. Tyvärr.
      Med vänlig hälsning, Maria

      Radera
  13. Så fint! Gillar mest din fina plantering med penseer och pärlhyacinter. Ha en fin Påsk! Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Vad fint du påskpyntat!
    Själv har jag inte tagit fram en enda påskpryl.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Å sååååå mycket fint!!
    Hoppas du får en härlig påsk nu!
    Röstat på dig på Besökstoppen!!=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  16. Vad mycket fina bilder
    Ha en skön påsk

    SvaraRadera
  17. Fina bilder på snyggt och "lagom" påskpynt! Jag har mot mina principer i år tagit fram lite färgglada små påskkycklingar bara för att jag kände för att pigga upp mig med en färgklick :)

    Annars är ju påsken nästan den skönaste högtiden, långledigt men utan så mycket måsten, härligt!

    Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  18. Väldigt snyggt pynt, gillar skarpt!
    Ha en riktigt härlig påsk
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...