fredag 11 april 2014

Fredag med stillhet och ro ( i alla fall början och slut;)

God morgon denna fredag!


Här sitter jag i köket och äter frukost. Nyss hemkommen från en tidig morgonpromenad i tystnaden. Förutom en och annan bil då och då så var det bara ljuvligt fågelkvitter som hördes. Så himla skönt att promenera på morgonen. Tanka energi för en dag på jobbet.


Jag har "piffat" lite för påsk, eller för vår... ;) Det blir naturfärger med inslag av rosa i år. Inget gult, orange, lila eller vad som brukar vara "traditionellt", här inte... ;) Kanske jag tar fram det sista i eftermiddag? Jag har inte mycket pynt till påsk, men lite vill jag pynta i alla fall. 
Ikväll var det tänkt att jag skulle gå på after-work med jobbet. Men en hals och ett huvud som spökat med värk under veckan, och blåsor/sår i munnen har gjort mig trött och fått mig att avstå. Känner mig inte alls på topp och då är det inget kul. (För tänk om jag skulle bli den där negativa typen som klagar på det mesta? Hu... det vill jag ju inte! ;)
Istället ser jag mig, iförd min nya "Bondelid-mjukis", halvliggandes i soffan lutad mot Mannen i mitt livs bröst. Vi ser på "Welcome to Sweden" och Mannen i mitt liv viskar ständigt små rara söta ord i mitt öra... (Och ungefär där skenade fantasin iväg... ;) Lugn början och lugnt slut på fredagen, alltså. Hur det blir där emellan, det vet man inte ;) 

Trevlig fredag till er!


Maria

10 kommentarer:

  1. Vilket fint påsk-vår pynt. Superfina färger. Ja en fredagskväll i soffan blir det här med, igen Suck! Är lite trött på min soffa nu faktiskt, kanske jag skulle ta din plats på AW. Skoja bara :-) Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tokgillar dessa smutsrosa fjädrar. hade tänk jag skulle vara nöjd med mina pärlhönsfjädrar, men när jag ser dessa vackra, så vill jag ha dessa också. Konstigt hur man är. ha en super fredag,
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det var ett klokt val att stanna hemma och kurera dig istället. Krya på dig och ha en fin fredag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Skulle också kommit iväg på AW, men det blev inställt. Kanske lika bra. . .
    Trevlig helg!

    Kram N

    SvaraRadera
  5. Önskar dig också en trevlig fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Ser jättefint ut!!! Fågelkvitter är inte dumt det!

    Ha en skön helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Men åh så fint! Så snyggt du matchat krukväxt och fjädrar.
    Jag tror inte jag får till ngt påskpynt alls i år:)
    Ha den bästa helgen och krya på dig i massor.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ja italienskt är verkligen en favorit här ;)
    Så fint du gjort, imon ska jag handla lite påskpiff, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Jättefint!
    Vad härligt med morgonpromenad,låg och funderade på samma sak men då vaknade precis minsta sonen så icke:)

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  10. De är få ggr men vad jag älskar egna mornar!
    Hoppas att du mår bättre idag!
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...