fredag 18 april 2014

Min födelsedag! Ny symaskin! Men vilken dag.... ;)


Hela långa långfredagen har det varit min födelsedag!
Men vilken dag det varit... ;) 
Dagen startade ganska tidigt i morse med att resten av familjen kom och sjöng "Ja må hon leva" för mig. Till och med lilla vovven var med, såklart. (Den större går inte upp för trappen och var kvar nere, gnällandes och avundsjuk, stackarn
Flera paket hade de med sig, och två av dem var riktigt stora. I det rosa paketet fanns de fina champagneglasen i "skål-modell" som jag hade önskat mig. Och i de stora paketen... aldrig hade jag väl kunnat tro att jag skulle få en ny symaskin!!??? Men det var precis vad jag fick! En riktig värsting variant, avancerad till tusan ;) (Om någon är intresserad av att läsa mer om maskinen, så finns den HÄR ) Om det blir tyst här på bloggen ett tag framöver, så beror det på att jag håller på att lära mig symaskinen ;)

Efter frukosten så packade jag upp maskinen och vi började läsa instruktionsboken och kom fram till att vi behövde köpa en cd-enhet till min mac, samt att jag behövde windows... Hm... efter en del googlande och på-läsning så for vi in till stan för att fixa det som skulle behövas. Men det visade sig att det inte var så lätt... Mannen i mitt liv är hyfsat haj på datorer men ingen expert... ;) 
Vi trixade och fixade, googlade och grejade och ett tag var jag rädd att hårddisken kraschat! Men till slut lyckades vi fixa det också, men något windows lyckades vi inte få in. Bara att ge upp och  ta hjälp av proffs. Gissa om jag väntar!? Grejen är den att denna symaskin kopplas ihop med datorn, när man ska brodera, så jag vill ju gärna att det ska funka, så jag får börja sätta mig in i det hela så snart som möjligt!

Vi hade tänkt oss att ta ett bad därute i bubbelbaljan, men något därute krånglar och det signalerar ett felmeddelande plus att det ösregnade...  Så nu sitter vi här i vardagsrummet, jag och Mannen i mitt liv, ganska trötta efter en långfredag (och i mitt fall födelsedag), med en massa strul. Men vi har i alla fall lite gott bubbel i de nya glasen! 

Det verkar som att Min dag inte är "min dag" idag ;) 
(Fast jag såg att min blogg är nominerad till veckans blogg hos besökstoppen, rösta gärna! ;)


Maria

18 kommentarer:

  1. Stort grattis på födelsedagen fina Maria.
    Och vilka presenter du fått :)

    Ha en fortsatt fin påsk.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på födelsedagen fina du! Wow, vilka presenter du fått. Förstår att du väntar:)
    Och grattis till nomineringen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Stooort grattis på födelsedagen! Kul med ny symaskin! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Ett stooort grattis fina du på din födelsedag, jag tycker den lät riktigt bra trots lite strul men snart så så sitter du där och broderar med bubbel i "skål-modell"
    Grattis och Glad Påsk
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Ett stort GRATTIS till dig! Fina presenter du fick! Champagneglasen är ju helt underbara!

    SvaraRadera
  6. Grattis på din dag! Men vad kul med fina champange glas och ny symaskin. Hoppas allt ordnar till sig till slut. Synd med allt krångel men du har ju dina älskade hos dig och det är ju absolut det bästa.
    Kram och Glad Påsk, Bodil.

    SvaraRadera
  7. Stort grattis på din födelsedag! Vad kul med ny symaskin! Synd att det krånglade så,hoppas att kvällen avslutades bättre, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Stora o många grattiskramar o såklart att jag röstar på dig. Glad påsk vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Grattis på din dag
    Tack för det du skrev hos mig.
    Önskar dig en fortsatt bra påsk
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Grattis kära Maria!!! Varma kramar på din födelsedag - och vilken födelsedag det blivit! Underbart och helt perfekt med en värstingsymaskin till dig. Så nyfiken på vad du kommer hitta på nu ;)

    Ha en jättefin påskhelg med din fina familj <3

    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  11. Varma grattiskramar till fina du!! Så många fina presenter och förstå när ni får det att funka, då är strulet glömt:)
    Ha en skön och glad påsk!!
    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  12. Åh grattis i efterskott! Vilken fin present! Du kunde väl knappast ha fått en bättre!? Krånglet löser sig nog snart förhoppningsvis.

    Jättefina glas du fick också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Grattis! Vilka fina presenter. Förstår att du längtar efter att sätta igång o testa symaskinen. Windows i Mac, ja det är en historia för sig. Köpte en ur-billig liten bärbar dator m Windows och plötsligt kunde jag koppla in lite mer grejor...(väderstation, plotter mm... ) Kände att jag inte ville hålla på o trixa med min kära iMac... cd förresten, har du ingen sån läsare? jag har en liten springa på högersidan på min iMac... hittade den långt om länge...
    Lycka till med inkörningen/insyningen...och ha en fin fortsatt helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  14. GRATTIS!! Och woowww! vilken superpresent! Nu kommer den bokstavligen spruta ut broderade kuddar kan jag tänka! ;-)
    Kram!
    Judita
    http://valkommen-hem.styledevie.se

    SvaraRadera
  15. Men ååå Garttis så här i efterhand!
    Och wooooooooooooooooooooow vilken present! Avis är bara förnamnet..;)
    himmel jag vill oxå...hihi..fast jag kanske ska börja sy först..haha..
    De där glasen har jag ed och de är ju fantastiskt gosa att dricka ur..
    Å så har jag förstås röstat.. lovar att göra det varje dag.. å på tisdag ons o tors. kan jag rösta från jobbet också..;)
    ha en fortsatt mysig helg nu och hoppas det löser sig snabbt!
    Kraaaaaam katarina

    SvaraRadera
  16. Stort grattis i efterskott! Det ser verkligen ut som en lyckad dag :)

    Önskar dig en fin fortsättning på påsken!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Grattis i efterskott! Vilka fantastiskt fina presenter du fick! Kram Camilla

    SvaraRadera
  18. Grattis i efterskott! Vilken fin symaskin. Hoppas du får en fin dag! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...