onsdag 2 april 2014

"Sovrumspiff" lite på gång ;)

Den där lusten att piffa både här och där, både inne och ute...


Den lusten är rätt stark, som jag skrev om igår ;) Jag skrev också att kök och sovrum skulle få sig en liten "piff". 

Det blir inga stora förändringar. Ingen omtapetsering eller så ;) Nej, det blir nya gardiner, ett annat sängöverkast och någon ny eller "gammal-på-lagret" kudde. 

Ett nytt sängbord skruvade Mannen i mitt liv ihop igår, och så skulle jag vilja byta ut rottingfåtöljen mot en annan fåtölj. Någon liten nätt sak i tyg med träben kanske? (Har spanat på en, får se om det blir den ;)

För närvarande går sovrummet lite i "ski-lodgestilen" som flyttade in  vid advent. Dags att göra det lite ljusare och vårligare. Kanske lite mer "classy". New England/kolonial/klassiskt... Jo, men det blir nog bra? 

De bruna kuddarna i fuskskinn kan nog vara kvar, faktiskt? Det är mycket som rör sig i en inredningsnörds huvud, som ni märker ;) 

Jag ska nog byta ut sängbordet redan nu i kväll och kanske mäta av gardinerna också. Börja lite smått liksom ;)


Innan det är dags att sjunka ner i soffan med nytt tjockt inspirerande inredningsmagasin och en kopp thé =) 


Vad pysslar ni med, denna onsdag? "Lilla-lördagen" ;) 


Maria

12 kommentarer:

  1. Så mycket fint i ditt sovrum! Här har jag oxå en del idéer men tid och energi saknas fortfarande...
    Ikväll har jag kört ett pass på gymet, städat lite och tvättar men nu tittar jag på Mästerkocken ;) kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt sovrum! Så stort och luftigt. Gillar stilen, och de kuddarna hade gärna fått flytta in hos mig:).
    Jag ska börja lite med vårt sovrum på påsklovet om det regnar, annars blir det trädgården:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Sovrum, kök och biorum är det jag är nöjd med, resten vill jag göra om här hemma, men det blir dyrt det...
    Jättefint sovrum ni har.
    Har varit och ridit ikväll, så ny är jag riktigt trötter. Dessutom vet jag att jag har 06-18 pass imorgon...
    Förslagvis den 26 april som date? Ja, jag dricker både kaffe och vin.. blink* Äter gör jag också!!
    En lunch kanske...?
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Du, det där sovrummet ser ju ut som om du just gjort i ordning. Så snyggt! Fast det klart, man vill ju alltid förändra. Tar ju liksom aldrig slut.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Här blir det lite piff här och där också kram Diana

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt sovrum och underbara kuddar.
    Man blir aldrig färdig någonstans i huset, man förändrar hela tiden. Det tar aldrig slut!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Kul med lite förändringar och extra bra om man har saker hemma att förnya med.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Oj jag blir alldeles matt. Vad du pysslar och fixar. Fast det är ju kul att förändra så klart. Jag tror att det kommer bli precis så fint som det är nu fast på ett annat sätt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt sovrum ni har! Själv väntar jag på att mannen ska fixa sänggavel men ja än händer inget så om jag startar själv så är han nog där med ilfart hehe...
    Jag har också fåttt fixa/dona/göra nytt/göra om energi
    Trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  10. Du har så mysigt o fint sovrum o är det en heltäckningsmatta jag skymtar??? Ångrar så att vi inte la in det, avskyr att sätta fossingarna på ett kallt golv. Ha en skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Igår fick jag hem tidningen Drömhem & Trädgård och där fanns ett reportage från ett riktigt fint hem - ert! Så himla roligt! Jag läste inte texten först men tyckte att det var något bekant över bilderna, så insåg jag att det var hemma hos dig. Grattis till ett fint reportage och hem! Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har det i sovrummet! Det ser så mysigt och ombonat ut med öppenspis och allt :)
    Snyggt med ljusinsläppet ovanför sängen!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...