söndag 2 februari 2014

I mina händer - De nysydda kuddarna

Söndag och dags att visa vad vi gjort med våra händer ;)


Det första jag gjorde nu på dagen, när vi kom hem från vår lilla "på-tu-man-hand-tripp", var att sy klart kuddarna som jag hållit på med under veckan.

Det tar sin lilla tid att klippa/skära ut stjärnor och lappar i tygerna. Tygerna jag använt är för övrigt gamla jeans, mannen i mitt livs skjorta, ett par gamla panelgardiner och en restbit av ett tyg. Återbruk för hela slanten! ;) 


Ni som följer mig på instagram (Wiker71) har ju sett bilder tidigare i veckan, från min lilla ateljé och även ett litet filmklipp där min symaskin broderar :)

 Nu är kuddarna alltså klara. De ska ligga i soffan, men jag visar bara en av dem här i fåtöljen, (Den som är uppmärksam ser förresten att jag visar den andra i bilden där maskinen broderar ;) eftersom Mannen i mitt liv och lille vovven Ferry slumrade i soffan och var liksom i vägen, när det skulle fotas ;)


Valet av text symboliserar vårt hus, med byggår och fastighetsbeteckning. (En idé jag haft sedan vi flyttade in)  Riktigt nöjd blev jag med dem och har redan nya kuddar färdiga i huvudet, som jag ska sätta igång med i veckan som kommer. 
Kuddarna, eller kudden, är veckans bidrag till utmaningen 
"I mina händer" som ni hittar här.  Dock verkar det inte som att det i nuläget går att länka sina bidrag, så jag vet inte hur många fler bidrag ni kommer kunna se. Men detta var som sagt i alla fall mitt ;)

Nu ska jag ta och skriva ihop en köplista för att handla inför veckan. Sen ikväll blir det hämtpizza. Känner för att vara lite lat idag, efter ett trevligt dygn i huvudstaden, tillsammans med Mannen i mitt liv. (Mer om det senare :)

Hoppas ni har en riktigt skön söndag!


Maria


20 kommentarer:

  1. Den var jättesnygg tycker jag, Älskar också att det är återvinning. Vad häftigt med själva broderierna. Snygga färger också.. Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jättefina kuddar! Duktiga du. Önskar jag kunde sy:)
    Hihi, slumra i soffan när du ska fota:))
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men vad duktig du är! Jättefina kuddar!
    Jag skulle inte kunna eller ha tålamod att få till det där, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Men oj vad händig du är! Superfin kudde! Mysigt med en tripp på tu man hand. Behövs emellanåt.

    Och, ja visst ska jag till Krusenberg.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Så himla DUKTIG du är! Jättefina och personliga med broderierna.
    Kram på dej!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Wow!! vilken snygg kudde!!
    Fina färger, fin mönsterkombination, så duktig Du är!!
    Jag skulle också vilja ha en symaskin som broderar...vilka möjligheter det ger...

    Ha en trevlig söndagskväll!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  7. Super snygg kudde! Kul när man får in datum och sånt. Skjortor är bra att sy av! : )

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Gud så duktig du är. Vad mycket idéer det sprutar ut från dig.
    Kram helena

    SvaraRadera
  9. Så fin!
    Duktig du är ;)
    Kan tänka mig vilket pill du lagt ner... det där med symaskiner är INTE min grej, skulle inte ens få till EN stjärna :P Stor eloge till dej...

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Så duktig du är, kudden är ju jättefin! Kul med årtalet på som symboliserar byggåret av huset!

    Ha en skön söndagkväll!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Snygga kuddar och finna färger och mönster ihop. Kanon inspiration . Sydde mycket för men nu blir det inte så ofta men blir sugen .

    SvaraRadera
  12. Oj, vad fina! Färgerna passade otroligt väl ihop! Kul att det var återbruk, själv brukar jag liksom känna mig extra nöjd med det. Det blev lite tokigt med länkandet idag. Nu är det OK att länka, ligger öppet hela morgondagen också. Ursäkta strulet!

    SvaraRadera
  13. Så fina kuddar. Du kan Du..!! Roligt med återanvändning av alla tyger. Brukar också spara bra-att-ha-tyger. Här har också planerats veckomatsedel för lunch och middag hela veckan, och den är nu även inhandlad!!!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  14. Men så duktig du är! Otroligt fin kudde!

    SvaraRadera
  15. Så snyggt! Och härligt färger tillsammans :-)

    SvaraRadera
  16. Hahaha nu fick jag mig ett gott skratt att Mannen låg i vägen!!!

    Fina kuddar du har sytt!! Kul när du kan återvinna!
    Ha en bra start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Snyggt! Du är superduktig. Proffs!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Hej hej!
    Men ååå.. du är så duktig! Nu blev jag ännu mer sugen på at komma igång.. fniss..
    Jag har visst en låååång startsträcka..;)
    Jätte fin färgkombination där och va kul med återbruk.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  19. Wow! Tänk om jag hade haft dina sömnadstalanger...Jättefint resultat! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...