tisdag 11 februari 2014

Kuddberoende?

Kuddar, kuddar, kuddar...


Jag kan inte tänka mig att man kan ha för många kuddar??? (Mannen i mitt liv hävdar bestämt att det finns en gräns för vad som anses normalt, och definitivt en gräns för vad som är nödvändigt!)
Eller, jo det kan bli för många om man har alla framme, samtidigt! Men jag är en sån där som byter kuddfodral efter säsong/stil/känsla ;) Eller när jag bara måste sy något som jag "fått på hjärnan", liksom ;) 

Som nu när jag kommit på att det ska vara blått i kombination med brunt i vardagsrummet.  Sydde ju ett par härom veckan, och har påbörjat två till som ska samsas med de andra.

Denna gång blir det också personligt i form av koordinater.  Alltså, det är ju så förbaskat kul att mixa olika tyger och låta maskinen brodera på text. Undrar vad jag ska hitta på när de här är klara? ;) 

Nu blir det snart lite tisdagsfika här hemma. Tobleroneglass, eller varm blåbärssoppa, mandelbiskvier och vaniljglass? Det är frågan, det ;)


Maria 

9 kommentarer:

  1. Mysigt med många kuddar! Sen att du får inspirationen att göra dom själv..måste vara så kul!
    Härligt med tisdagsfika!! Mys, njut och ha det gott!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Å vad fint med massor av mysiga kuddar! Underbart med tisdagfika .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Men åååå alltså! Himmel så snygga! Du är så duktig.
    Jag har nog sagt det 18 miljarder gånger nu men jag mååååååste damma av min symaskin nu. det är dags!!
    Jätte fin färgkombination och ni har det så himla fint där i vardagsrummet.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Du har ju så himla bra smak! Ja fikat , jag skulle valt tobleroneglass . Vi hörs så klart om lördagen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Duktiga du! De är såå snygga! Spännande att se hur de nya blir också.
    Gott med fika
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så fina kuddar. Härliga färger. Vill också ha en maskin som kan brodera... men jag kanske kan göra´t själv tills dess... Koordinater är trevligt.
    Och jag skulle gärna ta båda fika-varianterna, jag...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Vilka snygga kuddar. Brunt och blått var verkligen fint ihop. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Jag är fortfarande avundsjuk på din skill att sy! Härligt med kuddar!

    SvaraRadera
  9. Haha, håller med kuddar kan man inte få för många av :)kram och ser fram emot att ses på lördag/Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...