fredag 21 februari 2014

Helg, överlevande Hortensior, lite köksbilder och varför just Fjäderholmarna? ;)

Fredag och helg i antågande!


Nej men titta, mina hortensior lever fortfarande! Blommar så fint, så fint! Och ännu en mässingskruka har letat sig in i köket ;)


Andra krukor i fönstret gör intrycket lite mjukare än enbart vitt och svart.

Så kul att höra om era ställen som ni längtar till! Jag har också flera ställen än enbart Fjäderholmarna. New York, är nog nummer två, men det ligger ju så långt bort... Har haft lyckan att besöka den fantastiska staden två gånger i alla fall, och jag gissar och hoppas att det blir fler gånger, faktiskt ;) Grekland har jag bara varit till en gång, men vill gärna uppleva igen. 

Varför jag tok-längtar till just Fjäderholmarna beror på flera saker. Det ligger nära till, enkelt att ta sig dit och vistas där över dagen. Det är i skärgården, men lagom långt ut i havet ;) Och så var jag och Mannen i mitt liv dit redan 1991, tillsammans med hans dåvarande arbetsplats och det var en trevlig kväll som gav fina minnen. Sedan besökte vi faktiskt inte stället på drygt tio år! 
Men sedan vi flyttat hit, så har det liksom blivit att vi åker ut dit, för att ha en mysdag, med bubbel, krogbesök, klipp-häng... Vår, sommar, tidig höst... ;) Julbord har vi också ätit där några gånger, faktiskt.  Ja, man kan nog säga att Fjäderholmarna är något alldeles extra för oss :) 
Men nu är det hög tid att locka fram fredagskänslan! 
Eller huuuuur!?


Maria

16 kommentarer:

  1. Så mysigt i ditt kök med alla blomstrande växter! Jag har en här som jag försöker få att överleva :)
    Förstår att du längtar till holmarna, så vackert där, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilka fina krukor till hortensian! Och tack för tips om Fjäderholmarna, kanske blir en sväng dit framöver då. :-)
    /Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  3. Ja, nu känner jag att fredagsfeelingen är i antågande! För mig är Västkusten och speciellt Strömstad platser som hjärtat bankar lite extra för. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Så fina blommor!
    Härligt med lite fredagskänsla, här har den inte infunnit sig riktigt men den kommer.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vilka snygga krukor, och Hortensiorna mår ju alldeles utmärkt. Så fina.
    Så fint i ditt kök, jag skulle också vilja ha en stor klocka.
    Bästa fredagen till dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Fjäderholmarna är jättemysigt! Bra restauranger och lite skärgårdskänsla trots att det ligger så nära stan.

    Fina blommor du har! Jag brukar alltid ha ihjäl mina hortensior tyvärr :-(.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Uppväxt i Stockholm men har ärligt aldrig varit ute på Fjäderholmarna, nästan så att man skäms, kanske dags att ta sig dit ut någon gång, har ju fördelen att redan bo ute i skärgården med båten 5 min hemifrån så vi åker ofta ut med den och har ett smultronställe på stora och lilla kråkan, restaurangen får dock bli det vi själva tar med oss ut :)

    Hoppas du får en härlig fredag mitt i snöandet.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Äntligen fredag!!! Har haft en supertuff vecka, så nu ska njutas av fredagskänslan...!
    Så himla fina blommor Du har, här är de mest orkideér överallt! Jag har nog vårt fina värdshus ett stenkast genom skogen från där vi bor, som favvoställe. Ligger kant i kant vid sjön och med solsken och solnedgång... Och en "grön gång" som tar oss dit efter vattenkanten!
    fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Ditt fina kök ger en härlig fredagsfeeling, med fräscha blommor o snygg mässingkruka. Själv trivs jag på Västkusten, men hjärtat klappar lite extra för Italien dit vi åker i påsk. Ha nu en skön o mysig fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Västkusten är ju nr 1 men mitt hjärta slår lite för Chicago då jag bodde där i fyra år och alla de minnen och upplevelser som man bär med sig!

    Trevlig helg
    Kramar Sandra
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Happy friday! :-)

    Jag fick ju en resa till New York i födelsedagspresent som kommer ske senare i vår. Längtar.

    Kram N

    SvaraRadera
  12. Gillar verkligen dina hortensior, dom kan du sätta ut sedan om dom fortsätter vara levande vill säga. Ha en fin fredagskväll, synd att jag inte kunde komma i dag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  13. Fina bilder från köket! Hortensior är så vackra!
    Ja du, har nog ett par ställen som jag gillar....drar till med ett helt landskap, och det är Småland, sen älskar jag Göteborg och Stockholm..om vi skall resa utanför Sverige...blir det Rhodos stad...som jag verkligen älskar!
    Ha en fortsatt mysig fredag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Så fina krukor, de gillade jag jätte mycket. Kul att hortensiorna håller sig.
    Jag har så himla många ställen jag vill uppleva. Jag vill se mer av usa, Hawaii och ja, listan är låååååång. Italien vill jag också till och Gotland.
    Jag har en väninna som har rest jorden runt, så häftigt. Hon har varit i alla stater utom 2 i usa. Önskar man kunnat resa så mycket. Men det är ju hur man prioterar i livet.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  15. Hej min vän.
    Jag älskar dina krukor :) och New York :)
    Vi var där hela familjen 2009 i slutet på november och hade turen att uppleva julstämningen... magiskt. DIT ska jag igen :)
    Fredagskänslan finns här och jag fick en måbra tidning i lådan igår som ska lusläsas tillsammans med ett glas rött och en chokladbit :)
    Stoor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Men åååå...
    hur härligt lät inte det där!!
    Sjukt avis på ert spabad och de glada döttrarna som lagar mat.
    Här är dottern sur som en citron o vi är sjukt trötta efter bilresan hem. Vi försöker just få kontakt med sonen som kastade sig in i datorns värld med lurar för öronen.. tänkte att pizza är ett bra alternativ ikväll..;) å eftersom vi sitter här med ett glas proseco får han åka o köpa.
    Underbara bilder som vanligt hos dig och jag är grymt imponerad av att hortensiorna lever... jag kan inte!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...