måndag 17 februari 2014

En heldag på Krusenberg Herrgård, "Kvinnan i fokus"

Kvinnan i fokus...


Grått och trist utomhus, men desto mer skratt och glam var det på Krusenberg Herrgård i lördags! Då ett 40:tal tjejer, mestadels bloggerskor, gissar jag, spenderade dagen tillsammans på bloggeventet "Kvinnan i fokus", som Diana och Pernilla stod bakom. (Tack för att ni fixade denna dag, tjejer!)


en alldeles fantastiskt vacker miljö fick vi en heldag där det erbjöds shopping av bl a både inredning, smycken, kläder, hudvård, make-up och köksprylar. Sånt som många av oss kvinnor gillar? ;)
Vi kunde även få skönhetsbehandlingar utförda, som skulle göra oss ännu vackrare, eller så kunde vi nöja oss med att bara bli sminkade och framhäva den skönhet vi redan har ;) 


Ett avslappnande yogapass och diverse föreläsningar hölls för oss. Inspirerande att få höra hur ett par tjejer lyckats på varsitt håll och olika sätt, att livnära sig på sin blogg. En av föreläsarna kanske i mångas ögon räknas till en kändis? Jag vet att jag hade hört namnet, Catarina Hurtig, men mer var det inte för min del. Men så är jag ingen läsare av svensk skvallerpress och ingen "anhängare" av kungligheter, heller ;) Hovreporter var titeln och det snackades prinsar och prinsessor, som ledde till ett och annat skratt och en del fniss ;)


En modevisning och ett stort vinstregn bjöds det också på. Ett vinstregn där jag kammade noll. Inte för att jag hade väntat mig något annat, heller... Ni vet, tur i kärlek, otur i spel ;) Men ett par välfyllda goodiebags fick jag förstås med mig hem. 
Jag hade sällskap av min vän och även fd kollega Pia, vilket kändes bra. Hade jag anlänt ensam hade jag nog känt mig enormt bortkommen då jag klev in i hotellets foajé, där många bloggerskor redan samlats och nyfiket kollade in varandra. Alla undrade vi nog lite till mans, vem som var vem? Och även om vi på något sätt tycker att vi känner varandra i bloggvärlden, så är det ju absolut inte så att vi är "gamla vänner" som spontant och glatt hälsar igenkännande på varandra, och ställer frågor på ett naturligt sätt. Så visst var det skönt att komma tillsammans! ;)



Några djupare bekantskaper blev det kanske inte, men en tjej som vi pratade en hel del med var Jenny med den här fina bloggen. Jättetrevlig tjej! Tack vare henne slapp jag och Pia byta om till kvällens outfit på en trång toalett, utan fick låna hennes rum, då vi själva åkte hem efter middagen, och inte hade något rum ;) (Tack för det och de trevliga pratstunderna! Hoppas vi ses igen!)
Jenny och den trevliga tjejen bakom bloggen Tatjanis blev vårt bordssällskap till middagen. Det fanns lite lediga platser vid vårt bord och plötsligt hade vi en barnfamilj intill oss. Nämligen Catarina Hurtig och hennes familj. Jag och Pia som båda jobbar med små barn hela dagarna var kanske inte överlyckliga över att ha en liten bestämd treåring, som minsann skulle bestämma själv var hon skulle sitta, till bords på en sådan här tjusig tillställning! Det måste jag väl erkänna att vi verkligen inte hade väntat oss.  Nog morrade vi lite inom oss, fult nog... och såg framför oss hur drygt detta skulle bli. (Förlåt Catarina med familj!)
 Men så fel vi hade! Jag måste säga att det blev en väldigt trevlig middag! Det visade ju sig att denna familj var både rolig och trevlig. (Ja, jag menar det också!) Den bestämda lilla treåringen? Ja henne behövde vi ju inte störas av för hon somnade snart så sött i sin mammas trygga famn. Vi pratade om ditt och datt (både mord, föräldraskap och meditation ;) vid vårt bord. Skrattade glatt alltmedan vi avnjöt vår middag där jag helt klart uppskattade förrätten bäst och efterrätten näst bäst. Varmrätten? Nja... även om smaken var helt okej, så var den nog mer ett konstverk att se på ;) 


Ja, hur summerar man dagen då? En rolig dag fylld av intryck och att man inte ska dra förhastade slutsatser, kanske? ;)


Maria 



23 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder du bjuder på .Vad skoj att ni fick en härlig dag .Bara så skoj att träffa bloggvänner .Ha en fin måndag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Hade gärna fått lite mer tid med dig, men det får bli en dinner själva :) kram och tack för att du kom/Diana

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag! Roligt att få se bilder.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Maria det var fina bilder från en härlig dag. Jag kan förstå precis vad du menar med det där bekantskaper och när man anländer och ska se världsvan ut, ska man vara sprudlande översvallande när man kanske mest känner sig osäker?! Jag hade turen att få anlända med Lena (och vi var framme tidigt) och det känns ju extra tryggt att få anlända med någon. Man önskar så att man fått fler tillfällen att prata med fler, mer än att slänga en del ord och jag hade gärna pratat mer med dig och Pia! kram Milla

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig helg, låter hur kul som helst... Både kul och nervöst att ses in real life ;-)
    Ha en härlig måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Låter som du hade det rätt bra! :)

    Jo, jag tyckte det var kul att gå skräddare men var skoltrött och ville inte jobba med det egentligen. Men när jag skulle välja gymnasium så tyckte jag det var kul att sy och jag ville inte gå någon vanlig plugglinje. Så då blev det skräddare.

    Ha en toppen vecka!
    kram Kia

    SvaraRadera
  7. Så trevligt att hitta på någonting annat! Låter som en ljuvlig dag!!!
    Ha en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Låter som du haft det underbart!/M

    SvaraRadera
  9. Det är lite märkligt det där, att följa här ute i cyberspace för att sedan mötas. . . nu hade jag ju flera (fyra) väninnor (utan blogg) med mig. Det är inte direkt så man känner sig utvilad för en ny vecka.

    Kram N

    Håller med, gillade förrätten bäst :-)

    SvaraRadera
  10. Så fint det ser ut! Vilket grymt ställe :) Jag håller alltid utkik efter mysiga ställen för weekends och övernattningar och det såg klockrent ut. Ha en fin start på veckan.

    SvaraRadera
  11. Men vad kul att få vara med på en sån dag!
    Så fint det ser ut där!

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Låter ju som en mysig dag. Kul att få se lite bilder.
    Ha en fin måndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Hej hej!
    Fniss ja så tror jag alla känner.. jag kom ju med Helena o vi känner ju varandra sen förut och nog känn det tryggt å bra att komma tillsammans med någon man känner.
    Sen är det ju alltid så tråkigt att man inte hinner prata med alla. jag hade gärna diskuterat tyger o mönster med dig i en vecka eller två..;) Jag trodde nog att jag skulle flyga på dig då du kom...just för att man tycker att man känner varandra.... men så försvann modet och jag stod kvar vid trygga Helena..;)
    Vi får hoppas det blir fler gånger..;)
    Vila fina bilder du tagit. Det är ju så roligt att se alla andras foton som varit på samma ställe..;)
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  14. Tack själv Maria för att jag fick hänga med dig och Pia! Det var ju inte så många som kom själva som jag... Det var verkligen jättekul att träffas i verkligheten, jag tror att det är lite nyttigt. Det blir så overkligt annars! Och du är verkligen lika fin och trevlig IRL som på din fina blogg. Jag hoppas att vi ses igen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Ser verkligen ut som en vidunderlig miljö... *Skratt* Ja, hade jag kommit så har jag smugit efter väggarna om jag inte hade haft någon att luta mig tryggt emot, eller också hade jag gått tätt efter Dig i dina fotspår. Som Lucky Lukes skugga!!
    Vi får ladda för en träff i vår istället, där vi inte är så vilsna... ;)
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  16. Så trevligt att träffa andra bloggerskor, umgås, inspireras och lära känna nya bekantskaper!

    Är vi inte lite fördomsfulla till mans, men vi är lite för fega för att erkänna det ;) Gott att ni fick en trevlig kväll med det lite oväntade sällskapet!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Så trevligt ni har haft...Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Vilken toppendag o kväll det blev, förstår att jag missade årets event.....Hoppas det kommer fler tillfälle att träffas iRL. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Vilken kväll! Kul att det blev en fullträff (förutom maten då) :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. Ja Maria det var trevligt att tillbringa dagen med dig och med dom andra bloggerskorna, dina bilder är verkligen fina och realistiska. Vi tyckte ganska så lika ändå, trots att du är mer nöjd än jag. Kanske mina förväntningar var annorlunda. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  21. Vilket fint inlägg du gjort och tänkvärt. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  22. Skrattade lite när jag lästa att du morrade inombords. Det var fler som gjorde, i alla fall en :) men jag håller med om att det tog en vändning. Det var en rikgigt trevlig middag och ja den där färsbiffen av griskind och vad det nu var kunde jag nog varit utan. Men soppan! OJ OJ OJ.

    fint inlägg o fina bilder :)

    Ha en fin kväll!!!

    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  23. Så roligt att se allas bilder och ta del av berättelserna. Synd att vi inte pratade nåt. Jag brukar försöka bryta mig loss från de jag redan känner för att lära känna flera. Men det blev liksom inte av att jag pratade med dig. Kanske var det modet som svek, jag vet inte rikitgt. Vi får bättra på det nästa gång ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...