fredag 28 februari 2014

Fredag med viner och fullt upp ;)

Ja men då var det dags igen då! ;)


Dags för fredag alltså! Inte dags för vin, om någon trodde det var det jag menade? ;) =) Men det är gott med ett glas vin en fredag- eller lördagskväll! Tycker ni också det? 
Jag är verkligen ingen vinkännare, men gillar ett gott vin ;) Jag brukar oftast beställa viner genom vinguiden, som man sedan hämtar ut på "vanliga bolaget". Viner som vinguiden tipsar om. Ofta köps de i trälåda, som jag berättat om här tidigare ;) 
Vi har även provat Ivinio som vi upptäckte på "Mitt kök-mässan". Vinet på bilden kommer därifrån och är onekligen i smak-klass med Amaronevin! Det är roligt att kunna ha viner hemma, som inte finns på bolaget också. Här hemma har vi alltid vinkyl och vinhyllor fulla, för att det ser trevligt ut ;) Haha... ;)


Idag väntar planerat besök hos diabetesläkaren, med Minstingen, så det blir bara halvdag för mig på jobbet. Sedan anländer svärföräldrarna och blir kvar till imorgon. Imorgon kommer bästa vännerna från Dalarna, så det är fullt upp nu! Fullt upp med trevliga saker! Me like! Har inte haft tid heller under veckan att läsa hos er alla, men på söndag, då Mannen i mitt liv sitter klistrad i soffan till vasaloppet, då om inte förr, sätter jag mig bredvid med datorn i knät och tittar in till er! =) 

Tills dess... Ha en riktigt fin Fredag!

Maria

15 kommentarer:

  1. Låter som en fullspäckad helg med roligheter. Det är gott med vin, men jag håller mig till vitt.
    Efter lunch drar vi mot Stockholm
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tittar in en snabbis för att säga Grattis på namnsdagen!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Just det du har ju namnsdag! Grattis.. Ha en trevlig helg. Är ingen vinkännare heller, men gott vin gillas.
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Hej - jo jag gillar rödvin mycket - men är ingen "vinsnobb" sådär. GIllar det som är mustigt och smakrikt, men även lätt och luftigt, typ rosevin på sommaren. Min favorit är nog Ripassovinerna, som jag tycker på nåt vis är mer pris och smakvärt än Amarone och passar mycket bättre till mat. Och visst är det mycket mysigare att öppna en flaska vin! Appasiementovinerna är nog favoriten på box. kram Milla

    SvaraRadera
  5. Låter som en underbar helg med goa vänner. Ett glas vin är alltid gott en helgkväll, men det blir inte så ofta då jag är ensam hemma att gilla framför allt rött vin.

    Grattis på Namnsdagen :)

    SvaraRadera
  6. Haha.. va rolig du är..;)
    Här ar vi gärna ett glas vin och det blir oftast både på fredagen och lördagen..
    Fnissar för vi har också nääästan jämt vinkylen full just för att det ser trevligt ut..;) Skönt att fler är likasamma som vi..;)
    Beställa viner så där har vi aldrig gjort. det vore nog nåt att testa..;)
    Du har verkligen fullt upp i helgen men så skoj att få en massa besök.
    Hoppas det går bra hos läkaren. Haaaaaa det!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Trevligt med annorlunda viner. Vi brukar åka en sväng till Tyskland då o då, och då blir det lite nytt o spännande införskaffat. Vi säger alltid att vi ska notera de som var extra bra, för nästa vända. Men det blir som det brukar. Platt fall med det, och nästa vända blir det att börja om från början. I-landsproblem, hahaha... Idag är det förkylt så det får väl bli en whisky framåtkvällen, i en kopp kaffe kanske ... Vilken härlig helg som väntar dig. Här är lugnt o fint... Bara husse, hunden o jag och en massa gamla löv som ska väck...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Hej vännen...
    Så mysigt med besök helgen.. God mat och dryck blir det kan jag tänka mig :)
    Jag är heller ingen vinkännare men min bror är och jag får ofta tips från honom..
    Här är det också alltid välfyllt... för att det som sagt ser trevligt ut :)
    Njut av din fredag.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Jag är ingen vin kännare, jag kan gå på ettiketten, är den fin tar jag vinet! hehe!
    Låter som en mycket trevlig helg framför dig! Hoppas det gick bra med minstingen hos doktorn!
    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  10. Ett glas vin på fredag kväll är inte dumt, då vet man att det är helg :)
    Låter som det kommer bli en mysig helg.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Ja, visst är det härligt att ha lite olika viner. Det gäller bara att komma ihåg sedan vad de passar bäst till, haha.

    Jaaa, just det, Ekenäs. Minns att jag faktiskt såg den på IKEA! Jättefin!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Visst är det gott med ett glas vin ibland. Jag är verkligen ingen vindrickare så det händer inte så ofta. Ha en riktigt fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Låter som en jättehärlig helg! Ha så trevligt och hoppas Minstingens besök gick bra!

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Ett glas rött är inte dumt,idag får du ett vintips hos mig :) kram Diana

    SvaraRadera
  15. Låter som en mysig helg..och även ett gott vin!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...