lördag 1 februari 2014

Februari

Lördag och redan Februari


Så här såg det ut utanför vårt hus i morse, när jag hämtade in tidningarna. Det snöade redan igår kväll när vi badade, och fortsatte senare under kvällen. Lite nytt vitt alltså, men inga mängder. Termometern ligger precis på noll, denna första dag i Februari. Februari brukar vara en månad som går ganska fort med sina 28 dagar, exakt fyra veckor lång.
år har jag en del roligheter inbokat på helgerna i Februari, redan. Börjar idag med lite "på-tu-man-hand-tid" med Mannen i mitt liv :) 
Har ni några planer för helgen?


Maria

9 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att februari går i raketfart så vi får ett slut på denna eländiga vinter....Härligt med en dag på tu man hand, myys o ha det bäst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Men visst är det så att februari bara rusar förbi. Här är det ju vår sista sommarmånad och oftast den varmaste av alla, iallafall flest varma dagar.
    Ha en trevlig helg på tu man hand.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Älskar din porch! Vill också ha en sån... på ena gaveln hade varit perfekt...
    Visst är det härligt med februari. Idag känns nästan som lite vår...
    Har varit o tränat på morgonen, annars har vi inget planerat. Mys på tu man hand (plus tass) alltså...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Vad fint hus och veranda, mysigt.
    Vi tar det lugnt i helgen, pyssla lite, tvätta och sånt och sen ska min svenska vännina komma på middag ikväll. Vilket ska bli kul.
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Februari brukar verkligen gå fort. Det är bara två veckor kvar innan vi ses. Ikväll blir det 40 års fest för oss. ha det mysigt med mannen.
    Kram helena

    SvaraRadera
  6. ÄNTLIGEN februari, så våren kommer snart. Skottat snö med en stenhård snövall efter kommunens plogning idag på fm, så nu är jag mör i kroppen ska jag säga. Maken satt i fönstret och smålog lite och konstaterade med glimten i ögat att han inte kunde skotta snö, eftersom han är "hjärtsjuk...", medan jag skottade så svetten sprutade. Ett rejält träningspass blev det... :)
    Mys med Din kära make idag på tu man hand!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Fina skidorna på plats. Jo jag har en hel del kul inbokat, kanske lite väl mycket... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Amen alltså ert hus det är ju så snyyyygt!!
    Har firat en nioåring men nu laddar vi inför mellon:)
    Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilket fint hus ni har! Hoppas att ni får en fantastisk dag och kväll! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...