lördag 8 februari 2014

Nöjd och glad!

Lördag eftermiddag i "Villa Wiker" 


Jag har en skön avslappnad känsla i mitt inre. En helkväll med kollegerna igår har gjort mig nöjd och glad. Vi åt, drack och framförallt skrattade gott till klockan passerade midnatt. Nästan så att det gör ont i både käkmuskler och magmuskler idag ;)

Nöjd och glad blev jag även av Mannen i mitt livs och mitt besök i grannstaden Sigtuna. En lunch på favoritstället och en promenad längs vattnet gör definitivt också gott för själen! Nu sitter jag här i soffan och bara känner mig så löjligt nöjd! En liten skvätt mörk rom och en chokladbit gör mig inte mindre nöjd ;)


Så småningom så blir det ett bad därute. Det blev ju inget av det "obligatoriska fredagsbadet" igår, så då bara måste det ju bli ikväll! Tokgillar att glida ner i det 39-40:gradiga vattnet och bara njuta av värmen. Varmt vatten gör mig så lugn på något vis.

Fast först ska jag göra tzatziki och något som heter salsa cruda, till de grekiska lammfärsburgarna som vi ska äta i kväll.


Dags att sätta igång! Mot köket!


Maria

9 kommentarer:

  1. Åh vad det låter kul, ert afterwork. Jag hade tänkt dyka upp bara så där, men så blev det inte. God mat ni ska äta, här blir det hemmapizza alá Pia. Felix tycker jag är en utmärkt pizzabagare. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut att bli... Vi har redan ätit vår lördas-taco (variant på fredagstaco...hihi) men snart nog kurrar det nog i maggen igen...Vår choklad har pistagenötter i... och rommen (romen?), den tar jag nog med cola...
    Låter härligt med varmt bad. Måste försöka påpeka att bad är skönare och mer lättåtkomligt än bastu (han tjatar om bastu hela tiden, och jag vill ha spa-bad..) Vi får se vem som tar hem vinsten där... Ha en fortsatt skön kväll
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Förstår att du känner dig nöjd!! Låter som ett par fantastiska dagar!
    Njut av mat, dryck och bad ikväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Låter som att ni får en heltrevlig kväll.

    Nu är det bara en vecka kvar tills vi ses på bloggeventet. Kul!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Bästa att få kramp efter skratt :-) Gillar när det pirrar likt sockerdricka hela vägen från magen av skratt.

    Ha en skön kväll.

    Kram N

    SvaraRadera
  6. Härlig känsla du förmedlar. Det är så härligt med utebad, vi provade ju det på Island. Så gott med lammfärsburgare! Jag har lammfärs i frysen:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Låter som en trevlig fredagskväll
    Och skönt att få ha en helg och känna sig total avslappnad... Här har det skrotats runt i myskläder mer eller mindre hela dagen...
    Hemmagjorda burgare är så gott
    Ha en fin kväll
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig kväll! Och så skönt att vovven är på bättringsvägen, heja heja!
    Må så gott o mys på!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  9. Ni måste vara så nöjda med badtunnan, det låter så himla härligt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...