lördag 22 februari 2014

Hemma...

HOME SWEET HOME

Bless this house with friends and laughter . 
Happiness is not a destination it is a way of life.

Så lyder texten som står tryckt på min nya lilla ljuslykta, som jag sprang på inne på ica-butiken igår. Det var ett sådant där litet tillfälle som bara inte gick att passera förbi. Föll för handtaget i rep, och så den sköna texten förstås! Priset var ynka 39:90, och det var ju inte heller något att fundera över ;)

Tänkte att den skulle göra sig bra i vår whiskyhörna, med rephandtaget som matchar rephänget på spegeln... Vad tycker ni? Själv gillar jag resultatet skarpt. Där i whiskyhörnan som whiskyn hälldes upp till Mannen i mitt liv igår. Dock inte direkt när han klev in genom dörren, som jag skrev om igår. Nej, när han kom hem stod maten på bordet och fyra hungriga döttrar som skulle fortsätta in till stan för att gå på bio, ville äta ;) 


Men senare, efter badet, så serverades den. Själv höll jag till godo med den där lilla skvätten mörk rom. Och mörk choklad med blåbär...  mmmm... testa, vettja! 
För att återgå till texten på lyktan... Här hemma skrattas det ofta och högt åt tokroliga saker, kanske inte alla fattar det roliga i det hela alltid, men glada skratt smittar! ;)  Och lycka... ja, för mig är det så att lycka är ett sätt att leva, att välja att fokusera på det positiva, att njuta av livet här och nu, att se lyckan i "det lilla". Självklart har jag också dagar, då det inte är lika lätt att fokusera positivt. Men jag försöker! Och jag gräver inte ner mig några långa stunder i det som är jobbigt, utan försöker fokusera på något annat som faktiskt är positivt. För sällan är väl precis allt negativt och mörkt? 
Njut lördagen nu mina vänner! Jag och Mannen i mitt liv ska åka till Bromma och besöka en kakel-butik, och förhoppningsvis njuta av vackra kakelplattor! ;)


Maria

11 kommentarer:

  1. Vilken fin ljuslykta, den passar perfekt i er whiskeyhörna! Ibland fyndar man på ställen där man minst anar det!
    Och visst är det så att man inte ska gräva ner sig utan försöka se positivt på tillvaron. Jag tycker dock att det är mycket lättare när det är rent och snyggt hemma, och inget stök. Men jag försöker!
    Ha en härligt helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bara så himla fin ljuslykta .Ja bakom molnen finns alltid solen så det går ju lättare om man försöker se saker positivt ,men inte alltid så lätt .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Fin lykta och mysig hörna!;)
    O ja jag håller med dig, det är skönt att kunna fokusera på det lilla och uppskatta det! Samtidigt så har vi alla våra dagar då man är mer neråt än uppåt, livet helt enkelt!:)

    Kram till dig
    Adela

    SvaraRadera
  4. Vilket fynd! Jättefin.
    Var nyss i Bromma Blocks ;-) och hämtade nya linser till min dotter. När jag kom så upptäckte jag att det bara fanns linser för ett öga. Hon hade tagit betalt för båda förstås, men bara lagt i en förpackning. Suck.
    Hoppas du hittar det du söker.

    Skratt kommer man långt på. Skrattar ofta, om än inte lika ofta som förr. Kan ibland sakna det där bubblande skrattet likt sockerdricka i magen som av kolsyran måste pysa ut.

    Kram N

    SvaraRadera
  5. Passade riktigt bra in i eran lilla whiskey hörna, hoppas det smakade ;-)

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  6. Härlig inställning! Lyktan var ju ett riktigt fint fynd! Ha en skön kväll, kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Jättefin lykta. Måste kolla efter den nästa gång jag är på Ica:) Mysig hörna. Min sambo dricker gärna whiskey, jag tycker däremot inte om det. Håller mig till vin:)
    Härligt att läsa din blogg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att den passar in utmärkt tillsammans med whiskeyn... såg en liknande på Netto som också var fin! Ha en go lördag!

    SvaraRadera
  9. Passar utmärkt ! Jätte fint :)
    Trevlig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Vilket fynd! Lyktan passade ju perfekt där i hörnan. Och choklad med blåbär har jag aldrig testat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ursöt lykta den blev jag sugen på :) kramis Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...