torsdag 13 februari 2014

Att ha tagit in lite färg i köket

Lite mässing och turkos har fått ta plats i vårt kök!


Vårt kök går ju i vitt och svart med en gnutta silver och något stänk brunt. Första sommaren tog jag in lite blått/rött och förra våren lite turkos. Men har alltid återgått till det färglösa svart-vita...



Härom dagen så tänkte jag på den fina turkosa krukan jag köpte förra våren, ville så gärna ta fram den och kombinera med lite mässing. Bara för att mjuka upp det svart-vita i köket lite. 

Jag slank in i byns prylbod i eftermiddags och letade upp ett par mässingssaker. En liten kruka och en sockerskål (gissar jag). Hittade även en fin liten emaljmugg från Kockum, som matchar krukan och fina vågen som jag redan hade :) 

Det blev en liten hörna med turkos och mässing där på sideboardet, och nu är jag nog lite sugen på att plocka in liiite till. Lite mera färg som mjukar upp lite. Kanske andra krukor i fönstret och lite annat på bordet, bara.


Hur länge det får vara så här, det vet man aldrig! Rätt vad det är, så är jag tillbaka i det svart-vita igen ;)

 Men jag är nöjd just nu! 


Maria

17 kommentarer:

  1. Så fiint! Jättesnyggt med krukan som tar upp mässingen i tonen. Och vågen, så snygg den är.
    Jag har en likadan oljelampa:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gillar lite färgavbryt, så heter det nog inte. Men en liten klick av något muntrar upp. Man gör ju så klart som man vill men det blev lite mer personligt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Men himmel alltså!
    Det där köket.. å det är så fint! det är ju så himla toppen ed en neutral bas för man kan ju med så små medel förändra så mycket. Supersnyggt med det turkosa till.
    Nu ses vi snart! ååå va skoj det ska bli!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  4. Är lite tokig i mässing nu jag och även turkost. Vilken fin bild på dig , profilbild, ! Nu ses vi snart! Kramis Nilla

    SvaraRadera
  5. Fint! Verkligen skönt att det inte var något allvarligt med fina vovven, inte för att urinvägsinfektion är bra men det går ju att åtgärda tack och lov.
    Hoppas du känner dig kryare och får en fin helg. Jag har läst om äventyret som väntar, skall bli spännande att läsa om lite här och var efteråt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Läcker våg vi har en precis likadan eller rättare sagt sambon har en likadan, den hade han när jag flyttade in.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Jättefint du fixat, turkos är en fin vårfärg. Ha en fin alla hjärtans dag! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Det blev super tycker jag, vågen är ju helt perfekt i färgen! Vi ses imorgon!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Happy Valentine´s Day!

    Kram N

    SvaraRadera
  10. Fint med turkos! Önskar en fin alla hjärtans dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hej min fina vän.
    Jag älskar det svart(vita i ditt kök men det är jättefin att bryta av lite... och då med turkos som är sååå fint!
    Din lilla hörna är jättefin!
    Hoppas du får en jättemysig dag med choklad o hjärtan :)
    Stooor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Jättefint! Hoppas du får en härlig dag. Kram från Fröken i Söder

    SvaraRadera
  13. Oh.. så fin hörnan blev! Underbara ting du hittade som verkligen passar fint tillsammans!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Går ju alltid att plocka bort om du tröttnar!

    Vad är det för köksbord ni har? Finns det iläggsskivor till?

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Så fint och visst blir man sugen på lite mer färg när våren närmar sig:) Hoppas du har får en härlig hjärtans kväll med dina kära:)
    Kram fredrika
    (Tack för kloka ord! Du har nog så rätt att Wilma känner att något är på gång och på det inte har samma tålamod.. Men som du säger, det är nog ändå så viktigt att få henne att känna sig trygg i sin säng. Vi har igen det sen)

    SvaraRadera
  16. Så fint. Turkost är fint och riktigt vårigt. Ha en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Alltid kul med lite färg som piggar upp o turkost känns vårligt och fräscht. Ha en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...