söndag 23 februari 2014

I mina händer - Kuddar i patchwork med koordinater

Söndag och ännu ett bidrag till utmaningen "I mina händer"

Nu är de på klara! Kuddarna som jag sytt av rest-tyger och broderat på koordinater för stället där jag bor. 

Jag är lycklig ägare till en symaskin som även kan brodera åt mig, och det är speciellt kul att brodera texter. 

Så nu ligger de i soffan tillsammans med de andra två, som jag sydde tidigare. Också de i lappteknik, patchwork, av tillvaratagna gardiner, jeans och skjorta ;) Där broderade jag ju fastighetsbeteckning och byggår/inflyttningsår för vårt hus. 

Titta in här för att se mer skapande, fler bidrag till bloggutmaningen! 

Maria

17 kommentarer:

  1. Så himla fina kuddar. Vad kul med en maskin som broderar. Vad personligt och fint det blev. Jag gillar dem jätte mycket. Bra jobbat!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Så fina de blev! Snyggt med det broderade. Duktiga du.
    Hej Sverige :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men åååååååå...
    ååååååååå... du är så duktig! Jag vill också...måste bara städa där ute först..;)
    Det är jätte snygga färgkombinationer det där!
    Hur gick det? Kom ni iväg till bromma o kakelbutiken? Vart ska ni kakla? Nu blev jag ju supernyfiken..;)
    Ha en mysig söndag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Så fint så fint, som alltid. Mamma var sugen på att köpa en maskin som kan brodera, så snart.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så himla himla fina! Imponerad!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Sååå fina! Kul med en maskin som broderar. Ha en fin söndag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Vad roliga ideer till broderimotiv! Väldigt fyndigt! Vid första bilden slogs jag av att du hade broderat så extremt jämnt och fint. Blev nästan lättad när jag såg att det var maskin som gjort det. Det var så omänskligt jämnt. Min syr bara rakt och zickzack. Hade gärna haft några fler sömmar.

    SvaraRadera
  8. Gaaahhh, är grön av avund på den maskinen!!!!! Tänk vad mycket jag skulle brodera då, har så många ideer inne i huvudet! Superfina kuddar, men hur räknar man ut koordinaterna för var man bor! Fastighetsbeteckningen kan jag, men koordinaterna...( kunde jag knappt stava till).
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Gud så kul med en sån symaskin! Och jösses va fint det blev!
    Skoj att trilla in här! :)
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Himmel vad fina kuddar o så duktig du är, jag är glad om jag kan trä nålen.....Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Så otroligt fina kuddar du gjort, måste vara kul med en sån söm. Tack för kommentaren 😊 ja, jag har ju rätt stort hus, men vissa möbler kan jag sälja, men ger även till mina barn. Men när vi köpte stugan för nästan ett år sedan så möblerade jag en hel del där. Ha så bra så länge kram Mimmi

    SvaraRadera
  12. Du är fantastiskt duktig! Jag kan verkligen inte sy!!!
    Ha en fin kväll! Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Så snygga kuddar! Gillar alla, och speciellt de här två senaste med avlånga bitar. Och trevligt att ta tillvara på jeans, skjortor och annat som annars bara slängs...
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  14. Vad fina kuddar du gör! Jag har också en broderimaskin men den
    blir alltför sällan använd.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Vilka fina kuddar du gjort.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. Å, dina kuddar!!! Alltid så läckra. Du kan verkligen! Så impad.

    KRAM!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.