måndag 24 februari 2014

En dag med eftertanke

God kväll...


Här har varit en speciell dag. Fick vetskap om en fruktansvärd händelse som förändrat livet ordentligt hos en familj. Mer vill jag inte säga, men jag tänker desto mera. Jag tänker på att jag än en gång påminns om hur livet plötsligt kan förändras från en sekund till en annan. På ett ögonblick. Jag tänker på de som drabbats och sänder mina varmaste tankar och medkänsla. 
Jag tänker lite extra på att vi ska vara rädda om varandra, att ta vara på livet. Vara lyckliga för det vi har. Jag tänker på hur viktigt det är att inte skiljas åt som ovänner... att inte somna osams. I kväll vill jag bara vara med min familj och känna den kärlek som finns där. I kväll vill jag bara ha det lugnt och skönt. strunta i tvätt och att det ligger hundhår här och var. Just i kväll betyder det ingenting, det finns det som är viktigare. Att vara tillsammans!

Var rädda om varandra!


Maria 

18 kommentarer:

  1. Visst finns det viktigare saker än tvätt och vardagliga göromål. Ibland blir vi påminda om det på ett brutalt sätt! Ha en fin kväll och ta hand om dig och dina kära! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ibland får man en extra påminnelse,... Varje dag är en gåva,,, och idag har den varit extra varm o skön...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Finns inget viktigare än familjen...
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Bra att du påminde mig Maria! Jag kom hem som en argbigga från jobbet, dags att bli snäll!

    Önskar dig en fin ny vecka! Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Viktiga tankar och jag vet vad som hänt och känner extra starka känslor. Håller bara med, vi måste vara rädda om varandra varje dag.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Precis så. Viktigt att tänka till ibland, även om livet ofta bara rusar på. Har varit alldeles för nära, när det ofattbara har hänt. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Jag är så ledsen ikväll.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Tänkvärda ord du skriver! Hemskt när man ser tragedier på nära håll... Kram vännen

    SvaraRadera
  9. Men åh vad är det som hänt? Känner så för dig/er vad det nu än är. Absolut ska man aldrig glömma att det viktigaste är att ha varann och vara rädda om varann. Stor kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Det är viktigt det du skriver. Det är så lätt att ta varandra för givet. Man behöver stanna upp och tänka efter vad som är viktigt ibland när det snurrar på för fort. Och vad är viktigare är familjen och att vara tillsammans. Det är det man tycker allra mest om.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Förstår dig så väl och ta hand om de dina ikväll.
    Man behöver verkligen påminnas ibland och just nu svänger livet rätt bra omkring mig också,
    så jag försöker andas lugnt...

    Kram
    A

    SvaraRadera
  12. Ja, så är det. När livet förändras drastiskt så blir det ännu tydligare. Hur viktigt det är att ta vara på varje minut.

    Varma kramar och tankar!

    Lotta

    SvaraRadera
  13. Så tråkigt att läsa... Ja livet kan förändras fort! Tyvärr måste vi bli påminda (oftast) innan man stannar upp men vad är lite damm och stök egentligen?! Nä viktigast är att njuta här och nu!

    Stor kram t dig
    Sandra

    Ps hur håller du dina hortensior fina? Mina hänger efter en dag! Jag har läst att de behöver mycket vatten och jag har vattnat dom

    SvaraRadera
  14. Så tragiskt, vad som än har hänt.... Ja, precis så är det. Allt kan vändas på en sekund, jag vet.... Om drygt en vecka är det 1 år sen vårt liv vändes upp och ner.. totalt! Efter den händelsen prioriterar man annorlunda!
    Önskar Dig en dag med många varma solstrålar på Din kind, kram Kate

    SvaraRadera
  15. Sådana händelser är både jobbiga och uppväckande och man inser hur mycket de som finns i ens närhet betyder. Hoppas du får en bra och solig dag..

    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Precis så är det Maria. Vilken stund som helst kan livet ändras och då är det så dags. Men oftast har vi människor så svårt att tänka på det, att det ksulle kunna hända något. Har vi dessutom varit med om något så "bleknar" det lite efter ett tag och man ramlar åter in i vardagen igen. Fast jag tror att man nog är lite mer uppmärksam på ATT det kan hända när det väl gjort det en gång. I alla fall vill jag tro det.
    Och visst är det så att det är viktigare att umgås än att städa. Det kan alltid vänta eller så gör man det just TILLSAMMANS.
    Tack för att du delar dina fina tankar och kloka ord.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Det är precis såhär livet är ibland..tyvärr! Det är just då, man inser hur skört livet är, och att det gäller att leva här och nu.
    När man själv drabbas av någonting tragiskt, förstår man inte..hur världen utanför kan rulla på precis som vanligt.
    Så precis som du skriver, det är viktigt att ta vara på och vara rädd om dom man har nära sig!!
    Ha en fortsatt bra kväll! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...