onsdag 19 februari 2014

Leker med bilder

Några bilder från här hemma

Som jag har monterat i ett collage via pixlr.com. Blev så glad när jag märkte att jag kunde göra collage där, eftersom jag saknar att ha photoscape, som jag hade innan jag fick min mac. (Ni är säkert många som har upptäckt pixlr.com för länge sen ;) I min dator har jag bara i-photo, och den kan man inte göra så mycket med. (Tror jag i alla fall inte ? ;)



Det är kul att ibland  kunna redigera och leka lite med bilder, som att lägga till olika effekter m.m  Speciellt fint blir det att redigera foton till svart-vita tycker jag! (Men det kan jag ju göra i i-photo, också ;)

Gillar ni att leka med bilderna? Vad använder ni för program?


Maria

10 kommentarer:

  1. Hej min vän..
    Underbart vackra bilder och du är väldigt duktig tycker jag.
    Jag är världens sämsta på att fotografera men tycker det är kul.... men har också världens sämsta kamera, har länge menat köpa mig en ny men jag vet inte vilken modell, det är ju en djungel.
    Vad har du för en kamera?
    Ha en fin dag min vän.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Kan förlora mig helt i bildredigeringens värld o helt plötsligt har timmar gått.....jag använder photoshop, camera raw o photoscape mest o sen kikar jag på Moderskeppets kurser för att hela tiden försöka lära mig mer. Jättefina collage på ert underbara hem. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Jag arbetar mycket i photoshop i mitt arbete, så mina privata bilder blir lidande, där har jag liksom inte ork att redigera.
    Har även LightRoom, men har aldrig använt. I mobilen har jag Snapseed, men det används inte frekvent heller.

    Kram N

    SvaraRadera
  4. Jag skulle ju behöva lite mer tid till det där... men jag har photoscape! Så härligt att få se somriga bilder i collaget!
    Svart vita bilder är fint, kul att testa sig fram..
    Ha en fin dag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder av ditt hem. Det är så kul att leka med sina foton, själv så använder jag Capture NX2 som är framtaget av Nikon, men även Photoshop och Lightroom ibland.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Å vad fint du komponerat de där bilderna.
    Jag är värdelös på fotoredigering men trasslar lite i Picasa. lägger mest på lite mer ljus och tar bort lite värme och beskär. Hoppas jag kan ta ig tid längre fram och lära mig fotoshop.
    Ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Snyggt kollage. Det är kul att göra:) Jag använder Picasa. Laddar enkelt ner från nätet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Fina collage du gjort. Jag använder picasa och ibland Photoshop fast jag tycker det är lite svårt. Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Finfina pics från ditt vackra hem!! Snyggt collage! Jag använder photoscape men det funkar inte i min nya dator så jag måste ha kvar min gamla dator för att kunna redigera bilder, fniss :) Har tänkt jättelänge att sätta mig in i ett nytt program men har inte kommit mig för...

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Duktig du är! Det är inte min starka sida, du vet jag tar 200 bilder på varje sak istället!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...