fredag 21 februari 2014

Fredagens bad-bubbel och blommor inhandlade

Japp, då var jag redo!


Redo för fredagsmys! Bubbel till badet och snittblommor - check!

Valde något som kallades "vaxblommor" och elegansnejlikor istället för tulpaner denna gång. Detta tillsammans med mina videkvistar... mmm... längtar efter våren! 
Här sitter jag och gör detta inlägg och döttrarna fixar med kvällsmaten. Musiken strömmar ur stereon höll jag på att säga, men det är ju en sådan där "dock-station"  som man "ploppar" ner mobilen i ;)  Strax kliver Mannen i mitt liv in genom dörren med en säck ved över axeln.  Han kommer tända en härligt sprakande brasa, medan jag häller upp en whisky till honom. Själv kanske jag tar mig en liiiten skvätt mörk rom. Med en bit mörk choklad till. Kommer känna mig så där löjligt nöjd! Löjligt nöjd över att jag är så lycklig och har ett så bra liv! (För det mesta ;)

Ha en riktigt fin fredagskväll och hoppas ni kan njuta som jag! 


Maria

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig bukett med blommor, hoppas du får en bra helg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Bubbla på du! Hoppas din kväll blir toppen mysig. Fina blommor, mina alla hjärtans rosor står så fina i vasen fortfarande. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar fredagkväll. Underbara blommor som ger en föraning om våren som även jag längtar efter.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Låter som en kväll i min smak :)
    Här är det lite annorlunda idag.. Mannen i mitt liv är på middag och musikal med jobbet...
    Men jag, Emil o Filip är hemma.. Dom myser av lite syskontid över ett Fifa spel nu och jag njuter av tidningen Lantilv och ett glas rött i soffan... Rätt som det är å ropar dom till mig, vi kommer snart mamma, jag säger, spela ni, gör det ni vill, ni ses ju inte å himla ofta... men vi vill inte att du ska sitta själv säger dom... mina godingar... men det gör inget, jag njuter av min tidning och ett glas rött samtidigt som jag hör mina älskade söner, skratta och brottas och spela, bara en trappa upp :))... livet är bra härligt.. här och just nu..
    Stor kram till dig kära vän
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Så mysigt ni har det! Vaxblomman är så fin, en favorit i buketter.
    Vi har precis varit ute med Lykke på en kvällsprommis, nu är det soffan med ett glas vitt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Låter helt perfekt!!! Här har det varit besök av stora sonen + barnbarn på kaffe, och sen middag med (hemmavarande) familjen, med en massa skratt! Då är jag lycklig... Känner att det små, små sakerna här i livet gör mig som lyckligast. Efter allt jag/vi gått igenom så tänker man annorlunda!
    Nu softar vi vid brasan i biorummet och väntar på att maken ska titta färdigt på OS-matchen i hockey ska avslutas innan det blir bio!!
    Njut nu av de dina!
    Fredagskram fån Kate

    SvaraRadera
  7. Så härligt! Vackra blommor och så gott med bubbel. Kram Stina

    SvaraRadera
  8. O plötsligt fick jag för mig att du väntade på tomten, hahahaha... näe, det låter himla mysigt... allting...
    Fredag är speciellt,,,god mat, gott dricka... o bada för dig, då... ja det är nåt att jobba på här, att få ett bubbelbad...
    Nu har vi bilen full av trädgårdsredskap,,, nyinköpta,,, i väntan på våren. +4 ger lite hopp i alla fall..
    ha en helt underbar helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Mysig familjekänsls😊 ha en mysig helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Vilket underbart upplägg av en fredagskväll! Hoppas det blev så härligt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. ha en härlig helg rara du kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...