tisdag 4 februari 2014

Livet - IRL

Alla har vi väl ett slags liv?



Ett liv som gör sig påmint, ett liv IRL, liksom ;) Ett vanligt liv, där det finns även jobbiga stunder.  Idag gjorde sig mitt liv påmint sådär plötsligt. Full av energi och glädje går jag hem från jobbet för att sätta mig i ateljén. Lite peppad av ett roligt mejl jag fått under dagen. 
Hinner knappt komma hem förrän denna energi är som bortblåst. Putsväck. Finito. Borta. Anledningen är att stora vovven kissar blod när jag tar ut honom, vilket är det första jag gör när jag kommer hem.  Istället för att skära till tyger, så letas telefonnummer fram till djursjukhuset. Telefonkö och stora jobbiga tankar kommer till mig. 
Rätt säker på att vi ska behöva åka in akut. Mannen i mitt liv har jag så klart kontaktat och han avslutar sitt på jobbet för att åka hem. Tack för det!(Känslomässigt klarar jag inte såna där jobbiga stunder ensam) Vi fick en tid i morgon bitti kl 9. (Blir nervöst för mig på jobbet…) Blandade känslor som far runt. Vill ju absolut inte tro det värsta, men kan ju inte blunda för att han är till åren, vår fina herre... Men samtidigt så tycker jag att han verkar som vanligt! Reser sig upp nyfiket, när man plockar med godsaker i köket ;) 

Ja, så där är det när man har ett liv. Saker händer och sker, vare sig vi vill eller inte, ibland. 


Maria 


21 kommentarer:

  1. Jag håller tummen att allt är bra, lycka till i morgon.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Åhh! jag hoppas verkligen att det bara är något som går lätt att bota.. Djuren har sin plats i hjärtat och så tungt när dom inte kan säga vad det är. Lycka till i morgon. Stor styrkekram Maria... / Pia

    SvaraRadera
  4. Oj vad jobbigt. Inte kul när djuren blir dåliga. Hoppas det inte är något komplicerat. Jag håller tummar och tår.
    Kram helena

    SvaraRadera
  5. Ånej, jag känner med dig! Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Fy för IRL liv ibland! Hoppas det går fint imorrn och det inte är något allvarsamt. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag förstår Din oro...... Nu håller vi tummar, tassar och tår att det "bara" är en urinvägsinfektion!!!
    Stor varm kram från mig och lilla Larsson till Er <3
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  8. Fy vad tråkigt... Håller tummarna att allt är väl med vovsingen, inget kul när djuren är sjuka :)

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Jobbigt! Hoppas det går bra för vovven imorgon!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  10. Så jobbigt för er alla. Jag förstår att du är orolig. Hoppas, hoppas nu det går bra för fina vovven i morgon.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  11. Åh, det där har jag med varit med om. Tänker på dig....
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  12. Å, jag håller tummarna för honom i morgon. Vi får hoppas att det bara är......urinvägsinfektion. Det måste väl hanar också kunna få?? Kram kram

    SvaraRadera
  13. Aldrig roligt när djuren blir dåliga. Hoppas att ni får bra besked och kanske lite medicin imorgon. Inte helt ovanligt att en del hundar (främst hanhundar) gör så ibland.när de blivit kalla. Men det är sällan vi märker det förutom när det är snö ute. Men det gör en ju alltid orolig. Min skrutta börjar ju oxå bli till åren nu (9 år), och jag märker av att det är stelt ibland, och inte så lätt att hoppa in i bilen längre. Tänker på er imorgon. Kram

    SvaraRadera
  14. Hoppas allt går bra idag nu då! Håller tummarna!
    Kram Anettte

    SvaraRadera
  15. Nä, men lilla vovven. Fy vad jobbigt! Hoppas på det bästa!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Fina du, hoppas det går bra med vovven stor kram Diana

    SvaraRadera
  17. Hoppas allt går bra, håller tummarna.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  18. Fy vad jobbigt vännen. Håller alla tummar o tår att det gick bra på djursjukhuset idag. Tänker på er. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Inte roligt alls när det händer nåt med våra fyrfotade vänner. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det inte var något allvarligt. Jag tänker på er och hoppas att allt ät bra.
    Styrke kramar Bodil.

    SvaraRadera
  20. Hoppas det inte är illa. Jobbigt med sin bästa vän. . . vill inte ens tänka tanken.

    Kram N

    SvaraRadera
  21. Hej vännen!
    Ja du, livet gör sig påmint väldigt ofta! Framför allt när någonting oväntat händer! Jag hoppas verkligen och håller tummarna för att allting skall gå bra, med "vovven"!!
    Jag tänker varje dag...gäller att leva sitt liv här och nu. Tror att man kanske blir bättre på det, om man gått igenom massa jobbiga och tråkiga saker i livet!
    Ha det nu så gott du kan vännen, och som sagt jag håller tummarna för att allt skall gå bra!! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...