onsdag 7 maj 2014

"Helt okej"

God morgon!


Onsdag morgon, mitt i veckan, "lilla lörda´n"...


Motionerat på morgonen, och kommer hem till kök och vardagsrum som är nystäade sedan igår, minusgraderna är borta och det har kommit regn på mina planteringar. Livet känns "Helt okej" för att använda Minstingens uttryck när man frågar henne om maten smakade? Fast jag tror inte det där "Helt okej" som jag får till svar, är mycket mer än "plus-minus-noll" ;) (Själv tycker jag helt okej, är positivt! ;)

Ha en fin onsdag, hoppas er dag blir helt okej!


Maria

20 kommentarer:

  1. God morgon!
    Duktig du är som är ute och motionerar!! Ja du...likadant väder här..regn och grått!
    Men då gäller det att förgylla sin dag, och göra det bästa av den!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Dagen har startat si så där. Väntat på barn sen 06.45 och precis nu kom tre, 2 1/2 timme senare. Så nu laddar vi för en regnpromenad! Så dagen kommer säkert att bli helt okej!!
    Regniga kramar från Kate
    PS. Skönt med morgonträning!!

    SvaraRadera
  3. Hej min vän.
    Här är det trist och grått och kallt = mindre okej :)
    Skönt med nystädat lite här och var... det är verkligen en härlig känsla att komma hem till nystädat :)
    Hoppas du får en härlig onsdag.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar väggklocka! Här är det grått och ruggigt, en riktigt innesittar dag under en pläd i soffan. Alltid härligt med ett nystädat hem.

    Hoppas du får en härlig onsdag

    kram Eva

    SvaraRadera
  5. Va härligt att hinna med lite motion på morgonen! :-) Önskar jag också hade hunnit det, men då får man ju gå upp så okristligt tidigt, och det är det inte värt. Så här blir det träning kvällstid. Jättefint ni har det! Kramizz och ha en fortsatt bra dag. /Laila

    SvaraRadera
  6. Här är det också helt ok. Eftersom det är grått o trist väder stannar jag inne o har en bak o matdag. Skönt att fylla frysen inför kommande lata dagar när man inte vill stå i köket o fixa. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Helt ok är mer än gott nog,,, man brukar få höra om nåt är galet...
    Här är inte städat... det ränns ut och in och Lilleman gräver, och jag torkar tassar och, ja man får va glad så länge det inte blir stampat jordgolv---
    Skönt med lite regn, så man kan hålla sig inne. Det är svårt annars.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Helt okej hoppas jag dagen blir här också. Den har precis börjat och solen skiner så det bådar ju gott!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Här regnar det idag så då blir det att tända lite ljus och mysa ,Ha en fin onsdag vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  10. Helt okej har det varit här också. Min onsdag är snart slut. Vakna och kände mig lite småförkyld men det gav sig efter en underbart skön och välbehövlig massagebehandling på sena förmiddagen. Ingen avslappningsmassage utan den varianten där de trycker och tar i för att få bort spänningar. Tror att snuva flög sin kos också.
    Nu blir det helt ok kvällsfika.
    HA en helt ok dag Maria!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hoppas du får en fin dag! Att ha okej dagar är bättre än att inte ha några dagar alls... och som vanligt härliga bilder från ditt vackra hem! Ja, jag är lite avis ;-)

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  12. Helt okej dag här också, jag har trotsat huvudvärken och rensat och fått lite fixat här hemma på denna lediga dag.
    Ser så mysigt ut hemma hos dig.
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  13. Min dag har också varit okej och den är bättre än den var igår eftermiddag, även fast jag tycker vädret är skit.
    Köpte Drömhem och Trädgård för att kolla Sallys hus reportage och gjorde som förra månaden, köpte innan tidningen kommit ut, så nu har jag ditt fina reportage och jennys, så äntligen fick jag läsa det.
    kram Helena

    SvaraRadera
  14. Vad skönt att komma hem till ett städat hem! Men du det är ett ganska bra uttryck din dotter använder, svårt att tolka bara.... Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Härligt med nystädat, alltid lika uppskattat. Helt Ok är ett bra uttryck, som för mig också är positivt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  16. Min dag har också varit okej, en skön Lykkeprommis (i regn) och sedan iväg på kurs med jobbet. I eftermiddag var det först kloklipp och sedan veckohandling. Städa får jag göra i morgon:) Du har det så fint!!
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  18. Minusgrader, hua ogilla på det kram Diana

    SvaraRadera
  19. Det låter toppen det! Ni har det så fint både ute och inne! Verandan är som en dröm!
    Här har vi så kallt och blåsigt så det är som om hösten kommit... bbrr!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Min onsdag var helt ok! Mannen jobbade natt och jag gillar de egna kvällarna jag får då å då
    Hoppas din torsdag har varit helt okej ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...