lördag 31 maj 2014

Nytt på porchen

Jag har förnyat lite på porchen ;)


I vintras kom jag på att till sommaren skulle porchen få nya möbler! Rottingstolen som stod i sovrummet innan skulle få flytta ut sommartid.
Nu är det gjort!  Inhandlade en till likadan på IKEA, förra helgen och nu står de där och det blev så mycket mysigare! Innan hade jag ju de vita klappstolarna som hör till bordet som fortfarande står kvar. Det var snyggt, men det blev så vitt mot fasaden. Nu kom det fram lite mer ;) Mannen i mitt liv hävdar bestämt att stolarna inte kommer in i huset igen, efter att ha varit ute. Så vi får se om de får stå året runt. De står ju under tak i alla fall och kostar inte många kronor om de skulle vara slut om några år ;) Någon som haft dessa ute, som har erfarenhet av hur de klarar det? 

Rosorna nedanför växer i alla fall!

Likaså kaprifolerna, ska ta bort pinnarna när de blivit lite högre och snurrat sig lite mer på spaljén ;)  Känns som de behövs i denna blåsten. 

Nu väntar jag bara på att våga sätta sommarblommor istället för penséerna i krukorna. Än finns väl risk för frost??


Maria

9 kommentarer:

  1. Så jättemysigt du har gjort det!
    Har erfarenhet av stolen ja, under tak kanske det går, men inte under bar himmel. De mörknar och blir nästan mögliga av fukt och luftföroreningar som finns i luften, tyvärr. Men sommaren är nog helt ok!:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av de stolarna.
    Vad fint blommorna växer, härligt!
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Så fint! :-)

    Har fortfarande inte kommit mig för att plantera blommor i krukor kring huset. . . vädret är så varierande.

    Kram N

    SvaraRadera
  4. Det blev väldigt mysigt! De där stolarna blev som pricken över i där på porchen.
    Så fint det växer, de ser ut att trivas utmärkt där. Ha en fortsatt fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Blev jättebra med stolarna!! Härligt att det du planterat...växer och gror!! Kan tänka, när kaprifolen så småningom blommar...att det blir ljuvligt att sitta ute på kvällen och känna dess doft!!
    Är glad...att vi har vildkaprifolen, som landskapsblomma!!!
    Ha en fortsatt mysig lördag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Men guuud så snyggt! Fint innan med, men med korgstolarna ser det extra ombonat ut. Och dina fönster, så himla snygga! Är de 160cm höga? 1 m breda? Jag planerar för min ev kommande altan:)
    Jag tror allt du kan plantera ut dina sommarblommor. Jag gjorde det förra veckan, och ska ta restan i morgon.
    Tyvärr ingen erfarenhet av stolarna.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Det blev supersnyggt med korgstolarna där tycker jag. Jag har mina gröna korgstolar ute på Felix lilla veranda, dom får hålla så länge dom håller. Dina växter ser fina ut det blir säkert kanonfint nästa år. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Älskar Ikeas korgstolar! Vi har den stora modellen, och de får ju inte stå ute säger "bruksanvisningen" men vi har haft våra ute och inte alltid under tak ens och de har stått pall i tio år! Förra sommaren lämnade de in dock men vi köpte två likadana igen! Så prisvärda!

    Jag har haft annat än penséer flera veckor faktiskt, olivträd, pellisar, hortensia. Men jag hörde att det varit riktigt kallt nån natt här nu så jag hade nog bara tur...

    Önskar dig en fin söndag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Nä, nu ska det väl inte komma någon frost!! Jag har planterat och det växer i landen.

    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...