måndag 12 maj 2014

Om svårigheten att köpa skor, men enkelheten att köpa bling-bling

Egentligen skulle vi köpa skor...


Igår vid 17:tiden kom Minstingen och frågade om vi kunde åka till köpcentret och titta på (och förhoppningsvis köpa!) skor, till den kommande "niornas bal". Vad gör man inte för sina barn? Det var bara att styra bilen in mot Uppsala för andra gången denna eftermiddag. Hade varit och köpt jord m.m en stund tidigare ;) 
Jag förstod ju redan innan att det inte skulle bli en rolig uppgift... Minstingen gillar inte sandaletter, med öppna tår, utan ville mer ha en stövlett/skolett. Och... hon har storlek 34 i skor.... (Mellantjejen har ännu mindre!)
Hon hittade en supersnygg sko från Tamaris (ett av mina favoritmärken, för övrigt ;) En skolett med snörning fram. Kruxet var ju att den började på storlek 36. Den snälla expediten som blivit involverad i våra små fötter hjälpte till med halvsulor, hälgrepp m.m... Men nej det gick inte! Man kan ju lugnt säga att det var problem tvärtemot vad styvsystrana i Askungen hade. Skon var för stor, hälen glider upp. Om den åtminstone funnits i stl 35, hade det kanske funkat??? 
När man har detta bekymmer med ungdomar som vill hitta snygga skor, så tittar man inte på prislappen först och säger att de är för dyra, utan man är beredd att betala för husfridens skull, kan jag säga er!  ;) Jag är ändå glad att jag sparade 900:- som den där skon faktiskt kostade. Jag menar... för att användas kanske bara några enstaka gånger... ;) Vi tittade sedan i resten av köpcentrets alla skoaffärer... hittade inget! Nätet har vi också kollat. Ikväll blir det en tur till ett annat köpcenter. Wish me luck! 
Desto enklare var det att slinka in och rea-fynda lite bling-bling i guld och aprikos/korall. För en tiondel av vad skorna kostade fick jag både halsband, armband och örhängen ;) Inga som helst svårigheter ;)  Passar perfekt till nyaste nagellacket och scarfen jag köpte i Köpenhamn för några år sedan. 


På tal om Köpenhamn, så åker jag och Mannen i mitt liv dit för en weekend snart :) 


Maria


8 kommentarer:

  1. Ja, jisses... vilka små fötter! Förstår att det kan vara lurigt! En skobutik här i Sala, "Wallins skor" vet jag köper in skor för storfotade damer, kan ju hända att det har skor för små tassar oxå... kan kolla upp det åt Er. För framtida inköp om inte annat :)
    Superfint bling-bling du hittat, sånt är alltid roligt!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Gillar de varma sommarfärgerna! Jättesnyggt.
    Hoppas ni har tur på nästa köpcenter, så dottern får ett par fina skor.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja det verkar inte vara lätt att hitta skor då, hoppas ni hittar några. Bling bling är aldrig fel :) de va jättefin färg.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka smycketfynd du gjorde! Verkligen vårfräscht. Härligt med en weekendtripp!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Snygga smycken du fyndade, hoppas att ni hittar passande skor till dottern också. Kram viktoria

    SvaraRadera
  6. Åh, det där måste vi också göra! M har sin klänning klar men skor har vi inte tagit tag i. Själv försöker jag hitta ett par gympaskor till mig och det kan tyckas vara en enkel sak..... men icke. Alla ska ju ha någon rosa grej på och jag vill inte ha rosa på mina skor!! Men jag kollar vidare.

    Ha en toppen vecka!
    kram Kia

    SvaraRadera
  7. Fint bling-bling. Färgen på nagellacket är underbar. Tack för tips. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt med en weekend. Det r inte lätt det där med skor. Önskar er lycka till och hoppas att ni hittade något. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...