tisdag 13 maj 2014

Ett år går fort!

Vad fort tiden går!


För exakt ett år sedan, den 13:e maj (som ni kan läsa HÄR), så var Carina och Anna hos mig och fotade för inredningsreportaget som ni kunde se i förra numret av Drömhem & Trädgård.  

Kan inte fatta att ett år går så otroligt fort!? Känns som det går fortare för varje år? Beror det på att man blir äldre, att det känns så? När jag tänker tillbaka på den dagen, så kändes det som att det var mer försommar då, än vad det är idag. Kanske beror på att det varit ett par veckor med ganska så kylig temperatur nu? 

Det har hänt en del här hemma sedan dess. Inomhus har det bytts ut möbler i köket, vardagsrummet har möblerats om. Utomhus har det hänt lite annat. Ett spabad är på plats, huset har fått fönsterluckor och trädgården börjar ta form. Ett nytt intresse har vuxit fram, skulle jag nog vilja påstå! Jag planterar växter, vattnar och väntar på att det ska växa ;) Fick ett ryck och rensade bort ogräset från grusgången "bara sådär", nu ikväll ;) Verkligen inte likt mig, från "förr". Men jag tycker helt plötsligt att det är så himla kul! 

Hur länge det varar, detta nyfödda intresse, det vet man aldrig, så det gäller att passa på ;) 


Maria


14 kommentarer:

  1. Ja, hua vad tiden går... Det är inte så jag går och längtar efter trädgårdsarbete, men när jag väl kommer ut är det riktigt roligt! Och nöjd blir man ju när det blir fint!
    Fint var ju även repotaget i tidningen! Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra att du gillar trädgård mer och mer:) Ert hus är så galet snyggt!
    Grattis igen till reportaget, så roligt.
    Jag har inte heller hunnit posta sjalen ännu, gör det i morgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag är ingen trädgårdsmänniska direkt men jag gillar det mer och mer också särskilt att vara där en sväng på kvällen den här årstiden efter jobbet. Det är så rogivande, var ute en sväng, en kortis bara och planterade i en zinkbalja!

    Kram jenny

    SvaraRadera
  4. Ja fy tusan vad tiden går fort, speciellt när jag tänker på vad Mr C fyller i morgon.....Tror minsann vi är rätt lika...med åren har ett visst trädgårdsintresse fötts, jag som i princip avskydde att påta i jorden förr, nu tycker jag bara det är såå avkopplande. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jag vet ju att det är härligt med trädgård, med påtande osv. Roligt att du gillar det. Vi måste planera in en badtid :-) Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ååå ert hus är ljuvligt ljuvligt...uuunderbart helt enkelt!
    Haha ja det är bäst att passa på o rensa då andan faller på...;)
    Det har jag med gjort ikväll..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. När jag och J bestämde oss för att flytta till hus tyckte jag att vi inte behövde så stor trädgård. Bara det fanns plats för en uteplats. Lyckligtvis är vår trädgård större än så och jag hade gärna haft en än större trädgård. Idag njuter jag av trädgårdsarbete och allt som hör därtill med växter och annat. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Mmmmm ibland går det lite för fort också, härligt med en trädgård att påta i, se hur det man sätter ned i jorden växer och frodas, gillar att påta i trädgården jag med.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Håller med dej...tiden går så fort! Tror inte bara det beror på att vi blir äldre...fniss...hör att mina döttrar ofta säger samma sak!
    Kul med trädgårdsintresse!! Hoppas att det håller i sig lääänge...!!
    Önskar dej en God Natt! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Såå fint ert hus är, gillar verkligen er veranda. Trädgårdsintresset verkar öka med åldern tycker jag....:-) ...men gammal...nä de e jag inte! :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  11. hihi jo så är det man gillar det ett tag så får man se hur långvarigt det blir.Jag tycker det är kul till en viss del. Lagom är bäst. men jag älskar alla blommor man får njuta av. Vi hade en stor trädgård med land och massor av rabatter förut men då blev det bara att rensa ogräs hela tiden tyckte jag:) kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Jag håller med! Undrar om det beror på att man inte orkar hålla samma tempo som förr. När man är ute och reser så upplever jag ofta att 1 vecka är jättelång tid medan 1 vecka hemma i vardagen svischar förbi jättesnabbt!

    Lustigt att tidningsreportagen alltid kommer så långt efter. Hinner hända mycket på 1 år. Undrar varför det är så? Hur som helst superkul att du var med. Jag ska se om tidningen fortfarande finns kvar, vore kul att läsa!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Hej min vän.
    Jag det är inte klokt vad tiden går fort. Emil tar studenten nu t.ex. och i och med det är det nästan 3 år sen han flyttade till annan ort för att läsa och gå Elitfotbollsgymnasium... jösses!!
    Jag håller med dig, intresset för trädgården har i o för sig alltid funnits hos mig men kommit mer o mer nu :)
    Jag känner igen det där med att man inte tar han om alla äpplen :)
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Hoppas ditt nyvunna intresse håller i sig för ogräs på grusgångar har ju en tendens att inte vilja ge upp. Själv skulle jag nog cementera den nästan för att slippa. Minns grusgången/uppfarten på mina föräldrars landställe fortfarande....trauma...haha!!
    Så fint du fått det runt huset allt som behövs nu är lite värme och vatten så kommer det att växa så det knakar. När det växer brukar man bli glad och då känns det faktiskt roligare att rensa ogräs, tro mig. Jag skulle själv behöva ge mig ut och göra lite nytta i trädgården nu inför hösten.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...