lördag 24 maj 2014

Sol, värme, fullt upp och spaljéer på plats!

Vilken sommarvärme vi fått!


Det är nästan 30 grader varmt! Redan så här i slutet av maj, bara! Nästan ofattbart! Men skönt!

Jag unnar mig att koppla av lite idag, efter en otroligt intensiv vecka, både på jobbet och privat! Här hemma har det bland annat målats spaljéer i veckan, som Mannen i mitt liv satt upp här på förmiddagen, när jag var iväg och handlade det sista till Minstingens "niornas bal" som är ikväll.  Det fixas ögon, hår och naglar för fullt här hemma inför det! En vit limousine ska hämta upp dem strax innan kl 17, hos en kompis. (Jag hoppas jag tillåts att visa er någon bild sen ;)


Det blir snyggt med spaljéerna tycker jag! Kaprifolerna har redan skjutit iväg lite i höjd och nu ska jag bara hjälpa dem på rätt väg ;)

Vi håller på att titta på räcke till porchen. Köpa underhållsfritt i något slags kompositmaterial, eller kapa virke, skruva ihop och måla själv??? I slutänden blir det nog inte mycket billigare med det sistnämnda, om man ska räkna tid/jobb som pengar ;)

Vi har lite målningsjobb kvar på porchen.  I taket. Inget jag ser fram emot att måla, det är ju så drygt att måla tak. Nu väntar jag på att rosorna ska ta sig lite mer. Jag vattnar varje dag och hoppas ;) 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe tillsammans med Mannen i mitt liv! Vad gör ni en solig varm dag som denna?


Maria

9 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättesnyggt när det blir klart. Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Ert hus är så snyggt!! Roligt att klätterväxterna är på gång.
    Tak är jobbigt att måla, man får kramp i armarna och färg som droppar i ansiktet :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Oj så fint det kommer bli när det växt upp lite. Du taket hade jag nog också lejt bort till en målare som gör det snyggt och snabbt på en gång. Här smälter vi bort. Har tillbringat dagen i skuggan. Nu har vi köpt en lite pool till Doris. Hoppas hon slipper regnet och åskan som precis dundrade förbi hos oss.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Sååå himla snyggt redan nu, du bor otroligt fint. Här har det varit mulet hela dagen så jag har varit inne o städat, såå trist men skönt när det är färdigt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så fantastiskt fint hus ni har! vilket väder vi haft! Har tagit mitt första dopp idag:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev :) Erat hus är så snyggt och jag gillar din porch skarpt : Jag tillbringade en del av dagen vid havet och njöt av solen och värmen.

    Lördagskramar Eva

    SvaraRadera
  7. Men du, så snyggt det blev med spaljeerna.
    Vill du ha lite tips? ta bort de där gröna plastbanden runt kaprifolen, så kan den sträcka ut sig lite mer. Jag gjorde så med min och jösses, vad den fick fart! Lika så med klematisarna.
    Varningens ord: använd inte typ benmjöl o sånt, det gjorde jag, och hunden blev helt galen av doften och grävde upp alltet... för att få tag på det som jag lagt i botten när jag skulle nyplantera klematisar. Stora hål i marken och ledsna klematis med rötter i luften låg spridda flera meter ifrån. Tur jag hann rädda. Lade nät över...förb* hundaskrälle. Men dina kanske inte är så intresserade av din trädgård?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Alltså. Det där blev så himla snyggt! Tänk att så lite kan göra så mycket för helheten. Super!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Oooooooh!! Vilket fint hus ni har!! Härliga detaljer runt fönster och allt annat :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...