fredag 16 maj 2014

Fredag, hummer och bubbel! - Tillsammans!

Fredag!


En arbetsdag fylld med solsken och ett och annat skratt är avklarad. Ännu en arbetsvecka är lagd bakom mig. Helg!

Hemmet är nystädat (nåja, nystädat igår, i alla fall! ;) och doftar  choklad (nästan lite så där, så det blir för mycket ;) eftersom yngsta och äldsta dottern har bakat. Marmorerade brownies med hallon. (Har smakat en liiiten bit, supergott!)

Bubblet är kylt och hummern ligger och väntar på att bli uppäten. Gaaah... hummer, hur gott är det inte?! -"Du och din hummer, tröttnar du aldrig?" undrade kollegan med glimten i ögat. Nä, faktiskt, helt ärligt... jag gör nog inte det! Hummer är en vardagslyx som vi unnar oss emellanåt här hemma. Bara för att vi kan, typ ;) 


Livet är till för att njutas! Och det tycker jag man ska göra efter förmåga. Fira det som går att fira. Fira och njut av det där lilla. Eller för all del fira det stora, som att vi har varandra till exempel! För just det att vi har varandra, det är det största! Ta vara på livet och tillfällena, av erfarenhet vet jag att livet snabbt kan förändras. 

Snart kliver Mannen i mitt liv in genom dörren och vi kan fira Fredag, hela familjen! Tillsammans!



Maria

6 kommentarer:

  1. Åhh så gott och lyxigt! Här blev det kyckling och marinerade vita bönor. Ska sippa lite på en Gin &tonic så småning om. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så länge sedan jag åt hummer, så himla gott! Förstår att du njuter av er fredagskväll. När jag läser ditt inlägg ser jag att vi tycker lika du och jag:) Det största är att ha varandra.
    Vi njuter på landet av havsdoft och ett glas vitt
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Finns inget bättre än att njuta av god mat o ett glas bubbel med sin älskling. Ha en härlig kväll o helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Håller med dej om, att man skall njuta av livet!! Ta vara på varje dag, och göra det bästa av den!
    Hummer...ja det är samma här..älskar det och är det bästa skaldjur jag vet! Är lite...eller väldigt bortskämd..med skaldjur...kommer ju från kusten...och det där med att alltid få färska skaldjur...är underbart!!
    Önskar dej en God Natt! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så fint inlägg!

    Kan tänka mig att ni hade en mysig kväll! Nu önskar jag dig en härlig lördag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Mmmmmm! Det var alldeles för länge sen jag åt hummer!!! Det är jättegott ju och med bubbel blir det ju inte sämre :-).
    Helt rätt! Livet är till för att njutas av!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...