torsdag 1 maj 2014

Torsdagstema - vitt

Torsdag, ny månad och nytt torsdagstema - vitt!


Vitt, en färg som säkert förekommer i mångas hem?!  "Vitt och fräscht", "Krispigt vitt" är vanliga fraser i bloggvärlden ;) Ni känner till dem va? ;)

Hos oss har vi mycket vitt. Vita snickerier i köket.

Vit soffa och vita väggar i varje rum. 
Ändå upplever jag inte vårt hem som så där väldigt "vitt". Kanske för att vi har fondväggar i varje rum och mattor och möbler i annat än vitt. Det är viktigt för mig att det inte blir för mycket vitt. Jag behöver lite "tyngd" i det hela. Något annat än vitt att vila blicken på. 
Husets utsida däremot...
Den är vit. Ganska så mycket vit. 
En vit nyans som heter "utevit". Inte sådär kritvit, utan behagligt vit. 

Dörrar och fönster, samt fönsterluckor i grått bryter av så det inte blir FÖR vitt. Precis som med vitt inomhus, så gillar jag bäst när det finns lite "tyngd" med, något som bryter av. 

Detta var "vitt" för mig! Man kan svamla "vitt" och brett också ;) För fler tolkningar av vitt tittar ni förstås in till FABRIKEN!


Maria

Denna morgon vaknade vi upp till vita gräsmattor också. Vitt jag inte gillar....

13 kommentarer:

  1. Nej, har ni också fått snö? Det har vi sluppit här i södern, men den sköna värmen vi hade tidigare i veckan är inte längre kvar. Fina bilder. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, vitt behöver lite annat till. Vad fint du gjort i krukorna. Men den här vita snön kan vi väl ändå få slippa.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så vackert hem du/Ni har!

    SvaraRadera
  4. Ni har så fint hus och så fint hemma hos er.Att ha vitt som bas tycker jag är fint.
    Ha en fin första maj!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  5. å Maria..ert hus är så himla underbart så man dör en liten smula...
    I mina drömmar bor jag också i ett vitt hus.
    äntligen maj..;) ha en underbar dag!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt hus ni har! Och vitt är fint men håller med, det behövs lite tyngd för att det inte ska bli för kalt.. och vitt. Kram

    SvaraRadera
  7. Galet, Jag har sett snö på bloggar/insta!
    Jag gillar vitt i basen!
    Ha en fin första maj
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Fint. Fint. Fint. Tyngd behövs absolut. Vi vaknade också till vitt, men det var äppelblommor. Hoppas våren kommer till er med snart!

    SvaraRadera
  9. Haha ja vitt och fräscht och krispigt vitt det känns igen ;)
    Så hima smakfullt ni har det.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Utevit är vår kulör på en del av vårt hus också. Fint med vitt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Sååå fint!! Hela ert hem är verkligen jättesnyggt, mycket vitt, men ändå "tyngd" som du skriver med mattor, fondväggar med mera som gör hemmet personligt och inte som ett vitt inredningsreportage i en tidning. :)

    Hoppas din dag varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Tack för kommentaren hos mig! Ja, det kommer säkert någon mera bild på den lilla valpen så du är välkommen. Måste samtidigt säga vilket vackert hem ni har. Vitt och svart i fin balans, ni har verkligen lyckats!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  13. Så fint,,, ja och så blev det ett bra bryt med de svarta stuprännorna, det gillar jag. Och de mörka fönstren och luckorna.
    Jag har alltid velat ha ett vitt hem, och när vi kom till ön och fick en helt vit lägenhet, så insåg jag att jag nog egentligen bara ville ha... nåt nytt....Nu, tillbaks på gården, har vi inte vitt nånstans utom köket, som har tapet med svart botten... ja också så innertaken förstås...
    Hur gick det med dina planteringar? Ni har väl också haft kallt, eller?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...