torsdag 29 maj 2014

Torsdagstema - Ordning och reda

Ordning och reda!


Ja, det är temat denna torsdag, hos Fabriken! 


Är det något jag verkligen gillar och försöker efterleva här hemma, så är det just ordning och reda ;) 

Jag tycker om att ha ordning överallt, i kök, badrum, tvättstuga m.m... Inte alltid så lätt när man är sex personer i familjen och alla kanske inte uppfattar min ordning som sin ordning ;)

Som t ex att jag gärna har kryddburkarna i bokstavsordning och alla kanske inte tycker det är så viktigt ;) Eller att badlakan ska hänga snyggt och gå i samma färgskala, eller åtminstone vara matchade... ;) (Jodå, jag kan leva med att det inte är så alltid ;)

Inne i min ateljé där kan jag ha precis den ordning jag vill! Ordning och reda i mina mått mätt. Eller oordning och oreda ;) Men det är i alla fall min ordning som gäller där ;) 


För fler tolkningar på ordning och reda, tittar ni in HÄR!


Maria

8 kommentarer:

  1. Wow vilken superordning, helt imponerad! Önskar jag hade det lika ordnat :) Här pågår kaos just nu då vi håller på att renovera ett rum, puh saker ööööverallt tycker jag! Jag blir galen när det är stökigt men klarar inte riktigt att ha den där ordningen jag skulle vilja ha :)

    Önskar dig en fin helg!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Men vilken ordning du har! Kan du komma hit och fixa det åt mig;))? Det är så lätt att "papper och räkningar" blir liggande framme. Din ateljé är så himla fin, skulle också vilja ha burkar och annat på rad.
    Jag vill ha ordning och reda, men lyckas inte alltid få till det.
    Ha en fin Kristihim
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag är likadan, vill ha ordning och reda. Det är inte alltid lätt när andra i familjen inte alls är likadana. Det är ett evigt plockande och fixande och trixande.
    Så himla fint du har det med saker i burkar mm, ser himla fint och organiserat ut.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Älskar ordning! Du har verkligen fin ordning. Det är kanske nödvändigt om man är många att just ha ordning oc reda. Det skadar ju i alla fall inte. Jag vill ha ordning och reda på jobbet, då tycker jag att det flyter på. Ordningen här hemma är just nu lite si och så.. men jag gör mitt bästa. Kraaaaam och tack snälla du för att du är så förstående./ Pia

    SvaraRadera
  5. Gillar också ordning o reda men inte alltid lätt när man har tre killar som inte tycker det är lika viktigt.......Är helt klart impad av din struktur i din atalje, i min värld är det både snyggt o läckra inredningsdetaljer. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Jag gillar verkligen ordning och reda men har det så svårt att hålla det bara. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé med kryddburkarna till småpryttlar! Den idén vill jag sno =)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag läser mig bakåt på fabriken och hammade här. Gillar verkligen förvaringen i kryddburkar, får se om jag kan samla in några sådana. Själv köper jag mest i påse och fyller på. Men ser redan framför mig hur pryttlarna i godisburkarna får bo i kryddburkar med benämning på locket och sedan stå i godisburken. För godisburkar är min perfekta pysselförvaring, går lagomt in i en billybokhylla och staplas lätt.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...