tisdag 27 maj 2014

Arg, ledsen men också glad!

En dag med blandade känslor!


När jag vaknade tidigt tidigt imorse av alarmet på mobilen, så såg jag att jag hade fått ett sms ännu tidigare. Det var från Mellantjejen där det stod att hon var jätteledsen men någon hade sparkat på min cykel, så hjul och så var snett. Hon hade lånat den och parkerat vid bussterminalen för att kunna ta den och cykla från terminalen under natten när hon kom med bussen från studentskiva.

Nu blev det alltså inte riktigt så. Cykeln gick inte att använda och hon fick gå, stackarn! I och för sig bara ca 2 km, men ändå...  (Hade hon ringt, så hade vi så klart hämtat henne!) Mannen i mitt liv fick svänga förbi på väg till jobbet och kolla hur illa det var. Min fina cykel, som jag varit så rädd om... hjulet helt vint, styret snett och den fina cykelkorgen alldeles skev... Tur att jag har ett vårdat språk, annars hade jag skrivit ut en hel rad fula ord, kan jag säga! Så arg man blir, när det finns de som bara förstör! Vad får man ut av det? Hörde förresten att det var fler cyklar där som fått sig en omgång. Och en bil som fått rutorna krossade... Så himla onödigt och trist! Jag som för det mesta försöker tänka positivt tycker det är tur att det ändå "bara" är materiella saker, värre när det är människor eller djur som plågas (Hörde idag att någon/några tydligen slagit ihjäl ett litet hjälplöst hästföl, någonstans. Varför???) men ändå... lite ledsen kände jag mig...

Vad som däremot gör mig glad är de vackraste rosorna som jag fick på Mors dag av mina älskade döttrar! Tack igen flickor! Och en sak till som gjorde mig glad idag är att Mellantjejen varit på anställningsintervju för ett extra-jobb idag... och hon fick det! Grattis! Det får bli dagens fokus, sen får jag leta fram en cykelverkstad som fixar cykeln, så är det ur världen också ;) 

Nu blir det tisdagsfika som Mannen i mitt liv och Mellantjejen  köpte när de plockade upp cykelskrället i bilen, alldeles nyss! 



Maria 

7 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Börjar med det positiva!! Såå vackra rosor!!
    Ja du, man kan undra vad som rör sig i huvudet på den/dom som gjort detta! Då finns orken...att förstöra för ngn annan, oavsett vad det än är!!
    Såg också det här med fölet...så fruktansvärt!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll, och jag hoppas att "fikan" smakade bra! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt och så onödigt, man blir så fundersam hur vissa människor fungerar.
    Fy vad hemskt med stackars lilla fölet, hoppas verkligen dem får tag på gärningsmännen och publicerar vem det var så alla vet.
    Fin vecka till dig nu, kram

    SvaraRadera
  3. Kära du så tråkigt. Det är så hemskt trist med alla som bara förstör. Helt meningslös våld. Jag hade missat det med fölet, lilla försvarslösa föl...
    Gläds åt din fina bukett och åt att min sommar verkar lösa sig med lång ledighet, men än är jag inte riktigt säker.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  4. Alltså så hiiiiimla onödigt!!! Förstår att du är förbaskad :( Trist när folk inte fattar bättre... Men vilka fina rosor du fått! Vackra foton också. Så härligt att ha en familj och barn som visar sin uppskattning :) Stort grattis till din tjej som nöp jobbet också, vad kul:)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  5. Sååå tråkigt och galet onödigt, kan inte begripa vad man får ut av att slå sönder andras saker, trist... Blir så arg...

    Stort grattis till dotterns jobb, kul!! Önskar henne lycka till, kommer hon fixa galant :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Så himla trist och som sagt onödigt. Trist att det ska behöva vara så. Men döda ett hästföl, fy f-n alltså, sånt gör mig så himla arg allså.

    Vad kul för din dotter med jobb, hälsa henne grattis och lycka till.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Usch vad tråkigt. Vad är grejen, liksom?! Tur de inte gav sig på henne i alla fall! Fina rosor.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...