onsdag 28 maj 2014

Dopkudden jag sytt

Förra veckan hade jag ett uppdrag vid symaskinen.


En av tvillingdöttrarna skulle på dop. Och då behöver man en present ;)

Gärna något som inte andra kommer med lika ;) Tycker jag i alla fall. Jag har sytt dopkuddar förr och nu hjälpte jag gärna dottern med hennes "present-bestyr".

Broderade barnets namn, födelsedatum och även längd och vikt. På symaskinen förstås ;)

Vi valde tyger i rosa/vitt/lila. (baksidan är i det ena blommiga tyget) Och så lite spetsar och band över skarvarna mellan tygerna. En enkel men effektfull lappteknik. 

Jag och dottern blev nöjda med det färdiga resultatet och jag fick höra att bebisens mamma uppskattade kudden mycket! Det känns roligt, då blir jag nöjd fullt ut ;) 

Jag kommer lägga upp kudden i ett inlägg på min andra blogg, LailaMariaDesign där man kan läsa lite mer om någon är intresserad av att beställa :) Så håll utkik!


Maria


12 kommentarer:

  1. Den va jättesöt kudden :) förstår att den var uppskattad.

    Hoppas du har en skön onsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, vad söt!
    Vilken fin present och förstås unik, så roligt!
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev! Kan förstå att den blev uppskattad! Alltid kul att ge bort en present, som är personlig..och som ingen annan ger!
    Ha en fortsatt mysig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Håller med, kul när det blir något orginellt som en fin kudde. Duktig du är!!
    Trist med cykeln. Förstår inte vad de får ut av att förstöra andras saker??

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Alltid kul med något personligt! Kul att mamman (och bebis) blev nöjda :-)
    Jätte söt kudde!
    Så tråkigt med din cykel, att det finns folk där ute som skall förstöra!!!
    Kul för dottern med extra jobbet! Grattis till henne!
    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Vilken perfekt doppresent! Du är sååå duktig på att sy! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!
    men ååå vilken fin! Snacka om personlig present! Du är så himla duktig.
    Läste ditt förra inlägg och blev lite tårögd...inte pga cykeln utan för att mellantjejen fick gå och att hon fått jobb och att du fick så fina blommor och för att ni verkar vara en sån mysig familj...;)
    Knäpp?? jag???...aaa lite..;)
    kram katarina

    SvaraRadera
  8. Vem skulle inte bli glad av en så fin kudde? Du är ett superbra team med din symaskin! Vilken fantasi och kreativitet du har. Jag är så glad att jag har en av dina fina kuddar.
    Synd att jag inte känner någon bebis som ska döpas, hade mer än gärna beställt en kudde.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  9. Underbar, så duktig du är stor kram Diana

    SvaraRadera
  10. Men ojojoj. Nu blev jag riktigt imponerad! Jisses vad fint. Vad duktig du är!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Sååå fin kudde! Jag är nyfiken på det vita tyget du använt? Tycker ibland det är svårt att hitta bra vita tyger att brodera på, lakansväv är ofta tunna och linnetyg lite tjockt. Å vilken fin ordning bland tråd mm, riktigt snyggt att titta på. Har läst om din nya symaskin, fin present.
    Hälsar en som tittar in ibland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Och tack för din hälsning! Hittade inte någon blogg, så svarar här:
      Jag är rätt säker på att det är ikeas vita tyg, typ lakansväv som jag använt faktiskt. Håller med om att de kan vara tunna, men det kanske är lite olika , olika tillfällen??? ;) Det här var helt ok ;)
      Kram/Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...