torsdag 8 maj 2014

Kök!

Så var det torsdag! Dags för Torsdagstema.


Veckans tema är kök! 

Ni som hängt med mig här ett tag har sett vårt kök ett antal gånger. Men det är ju så himla kul med torsdagstema, så jag har svårt att avstå ;) 


Efter att ha haft två hus med ek-kök, så var det dags för något annat. Klassiskt vitt i New England-stil blev det när vi byggde vårt nuvarande hus. En bas i vitt och svart med trägolv till. Lugnt och harmoniskt, det gillar jag. 

Eftersom vi ritat huset själva, så kunde vi ju få det exakt som vi ville ha det. En arbetsdel och en matplats blev det. Med en köksö emellan, som håller ihop det hela. 

Svarta vitvaror och svart bänkskiva bryter av och ger tyngd till allt vitt.

Rymlig matplats med fönster mot baksidan och skogen. Plats för både kökssoffa och stort bord med extra iläggsskiva, som är praktiskt då vi är en stor familj och blir extra många runt bordet när vi har gäster. 

För det är liksom i köket vi "hänger" när vi har gäster. Jag gillar vårt kök väldigt mycket och har nog även fått ett större intresse för matlagning, sedan vi flyttade hit?? ;) :) 


Så har vi det hemma i vårt kök! För att se fler tolkningar på temat kök, så tittar ni så klart in till FABRIKEN!


Maria

12 kommentarer:

  1. Vilket snyggt kök! blev allt lite avis :) snyggt med det svarta mot det vita

    Hoppas du har en härlig torsdagskväll.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fint med ert lantliga och tuffa kök!

    SvaraRadera
  3. Alltså jag älskar när kaklet är ända upp till taket! Jättefina barstolar, jag är otroligt trött på mina vita snälla mesiga!

    En fin torsdagskväll till dig vännen! Kram jenny

    SvaraRadera
  4. Vitt och svart, ja det är snyggt det. Och en speciell känsla att jobba i ett kök som man själv byggt, med var sak på sin plats.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Ser gärna hur mycket bilder som helst från ditt kök, det är så jättefint!
    Jag har ekkök, och om vi gör om så blir det ett vitt:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag gillar verkligen ditt kök. Det är jätte fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ni har ju bara sååå fint kök, Maria! Superfint! Mig får du gärna inspirera med fler bilder fån Ert fina hem.
    Sneak peak finns ju inne hos mig...
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder som man kan se många gånger. Ha en fortsatt go kväll

    SvaraRadera
  9. Ert kök är så fint och bra planerat. Härlig harmoni där.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Så fint ni har det! Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Men åååå..
    Du kan inte visa det där underbara köket för många gånger. För varje gång man ser det känner man sig ju dessutom bara mer o mer hemma och snart känns det ju liksom som jag sitter där vid köksön med ett glas vin o babblar o babblar..;)
    Skrattade lite då du skrev att våra män nog är lite lika...nääää...för där vinner allt din.. Min man skulle absolut aldrig bara gå ut o köpa en klänning eller så till mig. den prickiga hade han ju sett bild på och hört mig tjata om i flera dagar. Han skulle nog tyvärr inte våga hitta på något själv....
    Men vad gulligt av din att hitta själv... då måste du ju verkligen känna att han tycker du är fin då du har något som han valt. ♥
    Ha en underbar helg nu!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Ert kök är så himla fint så jag ser gärna bilder igen. Och igen. Och igen!

    Vill tipsa om mitt inlägg nu på morgonen. Vore så kul om du ville komma!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...