söndag 24 november 2013

Söndag med söndagsbild och kok-bokstips ;)

Söndag den 24:e november...


...en månad kvar till julafton!

Brasan sprakar hemtrevligt och värmer små frusna fossingar gott.
Ute skiner solen och termometern visar på ett par minus. En fin dag!
Jag och Mannen i mitt liv åt en fantastiskt god middag i fredags, på den HÄR mysiga restaurangen. Vi har ätit där förut. Mycket trevlig personal, bra service, mysig lokal och riktigt god mat. Rekommenderas om ni vill äta ute i Uppsala. 
Fredagskvällen blev sen och lördagen blev en trött dag ;) Tog en  liten tupplur mitt på dagen, faktiskt. Rätt skönt. På kvällen tog vi oss ett bad ute i kylan. Jag såg nog ut som en isbjörn, när jag tassade ut i min fluffiga vita badrock och vit mössa på huvudet ;) Det är en fantastisk känsla att sitta i 40:gradigt vatten, med en temperatur runt nollan ovan vattenytan. 


Sen gjorde vi riktigt goda wraps med kräftstjärtar. Recept från den fina kokboken som Mannen fick i Farsdagspresent. Finns hur mycket som helst att testa om man gillar hamburgare och texmex-mat. Boken kan ni bland annat hitta HÄR.  Gillar ni wraps?

Nu blir här en påtår på kaffet, sen tror jag att det är dags att kolla lite i lådan med vinterpynt, snart ska ju stjärnorna upp! Vad hittar ni på idag?


Maria 

Kanske hittar ni fler söndagsbilder hos FABRIKEN under dagen? 


11 kommentarer:

  1. En månad! Ja det hade jag förträngt lite. Inte långt kvar till vårt skollov/sommarlov då med andra ord.
    I dag har jag gjort en massa, gått igenom tjejeernass gkläder och provat vad som passar, slängt och bytt mellan barnen och gjort lista på vem som behöver vad. Vi han också åka och kolla lite på utemöbler och baka en sats frallor. En härlig dag med andra ord.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar helg, och än är den inte slut...
    En månad kvar till julafton, tiden går så himla fort, vi får inte glömma att njuta av denna
    underbara tid vi har framför oss. Ha en skön söndag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ja just det, en månad kvar det tänkte jag inte på. Så mysigt att äta på restaurang. Hihi, här vadades det också ute i går:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. oh det lät gott, älskar sån mat, kanske ska testa!! =)

    SvaraRadera
  5. Såg väldigt gott ut det där, skaldjur är ju en av mina svagheter. Här bakas det faktiskt och lite fönsterputs.mellan promenaer och lunchgäster. Full rulle och en bastu i kväll. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Älskar wraps lika mycket som jag gillar att njuta av dina underbara bilder kram Diana

    SvaraRadera
  7. Åh wraps, det måste jag se till att laga så fort jag klurat ut något bra LCHF-recept på själva brödet :D
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  8. Mysig bild där framför brasan! Visst går det fort nu bara en månad kvar.. Här har det också plockats fram kartonger idag ;) kram Suss

    SvaraRadera
  9. men hur gott ser inte det ut....ja även med fossingarna framför brasan. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Ja, en månad kvar till julafton. . . och måndag igen i morgon. Jag vill ha en ledig dag till ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  11. Tänk, endast en månad kvar till jul- Den månaden är de bästa med vinterhalvåret!! I vecka på min semester ska pyntet upp och mycket annat som ska fixas!!
    Mmmm, så härligt framför brasan!!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...