tisdag 19 november 2013

Hemma i vardagsrummet

Vet att ni sett det förut...

Men här kommer några bilder på vårt vardagsrum, igen ;) 

Mannen i mitt liv har flyttat den gamla klockan från den rutiga väggen till hörnet bakom rottingfåtöljen. Blev bättre tycker jag. 

Just rottingfåtöljerna gillar jag, de ger lite "uterumskänsla" tillsammans med våra höga fönster. Vi hade ju ett uterum vid vårt förra hus, som vi tyckte mycket om, och meningen är att vi ska bygga ett här också, men tills dess så får man faktiskt lite den känslan när man sitter intill de höga fönstrena och att rottingen ger lite avslappnad utekänsla ;) 


Den andra delen av vardagsrummet är ju vår "whiskyhörna" som vi kallar den ;) Tyngre fåtöljer och platsbyggd bokhylla med Billyhyllor som grund. Jag saknar dock ett bra bord där. Just nu är det en resväska och en hattask som fungerar som bord, inte helt nöjd med den lösningen. Kolla min mäktiga murgröna där uppe på skåpet! Räddade den från blomlådan ute, precis innan frost och kyla. 

Naturinslag här och där och färger från naturen, det gillar jag.

Se där, nu hänger "fusk-rådjurshornet" på väggen tillsammans med fina spegeln! Hornet finns på Åhléns. (Hittade den dock inte på nätet)

Mera natur...  pinjekottarna från Grekland har hamnat under glaskupan.
Söta med busiga lilla vovven åt ju upp min lilla lärk-kvist för ett tag sedan. Men nu har jag fått nya kvistar av min kollega PIA.  
Förra helgen då vi var i Stockholm så köpte jag ju ett par saker, det var dessa fina ljusstakar! Fanns flera att välja på, och jag tyckte det blev bra att mixa två med olika form, men samma höjd. Hittas HÄRMan kan bara inte ha för många ljusstakar och lyktor! Visst är han lite söt, anden som jag köpte på Fjäderholmarna i somras? ;) Han ser allt lite mallig ut ;)
  
Så ser det ut hemma hos oss just nu, men snart är det dags att ta fram mer vinterpynt! Inte julpynt, utan vinterpynt ;)


Maria 




20 kommentarer:

  1. Så himla fint hemma hos dig det ser ut att vara.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen ut som ett reportage från en inredningstidning hos dig. Fint det blev med kvisten i den bruna flaskan. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Lika fint som alltid! :) Jag älskar era fönster och önskar att mitt nästa hus har sådana. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Du har så fint Maria, så det gör inget att du visar det flera gånger. tänk vad härligt med stora fönster, det skull jag också vilja ha + din spegel
    kram helena

    SvaraRadera
  5. Så fint ni har hemma hos er, massa härlig inspiration.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt vardagsrum, gillar den lilla whisky hörnan! vin hörna också kanske ;-)
    Snyggt med stora härliga fönster!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Då skriver jag..det igen...:-)
    Ett fantastiskt vardagsrum, bara så fint!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll och njut av tisdags fikan!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Vill bara krypa upp i din whiskeyhörna, smutta på något gott o bubbla om livet med dig vännen. Ett såå mysigt o fint vardagsrum där man bara vill umgås o ha det skönt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Åååh, vilket vackert, hemtrevligt och inbjudande hem du har, ditt vardagsrum ser ut som ett sånt ställe man vill sitta och umgås i :)

    Så glad jag blev att du hittade till min blogg och att du skrev några rader så jag hittade till din fina blogg! Hit kommer jag tillbaka!

    Ha en bra kväll!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  10. Du har det så fint! Ser gärna bilder från ditt vardagsrum. Rådjurshornen måste jag se om de finns på Åhléns här.
    Ha en fin kväll, nu hejar vi på Sverige:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Tack för grattishälsningen :-)

    Kul att du delar med dig av ditt fina hem. Gillar ju spegeln ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har det. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Jättefint och hur mysigt som helst med lilla hörnan där, vad man än dricker...
    Vinterpynt är mer min melodi, då jag inte är nån jul-nörd. Jag brukar knappt hinna få upp nåt som liknar jul innan trettondan... grenar och kottar, ja de passar överallt (bara de inte skjuter iväg frön bara ;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  14. Ja, men ert vardagsrum tåls att se om och om igen:) Superfint har du!!
    Mysig kväll till dig!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  15. Inte min stil men mycket fint ändå! Superfint!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar gammal klocka

    SvaraRadera
  17. Såååå fin klocka!! Och den gjorde sig jättebra där på väggen i vardagsrummet! Superfina bilder från ditt fina vardagsrum, många fina detaljer - ögongodis :) Spegeln är underbar och så vackra ljusstakar!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  18. Jag gillar jättemycket att ha lite saker med utekänsla inne! Jag älskar den tapeten ni har där så vilsam och fin!

    Ha en fortsatt fin vecka! Kram jenny

    SvaraRadera
  19. Så himla mysigt ni har det i vardagsrummet. Älskar alla naturinslagen, mycket fint.
    Tack för dina tankar inne hos mig.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  20. Ni har det så mysigt hemma kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...