lördag 16 november 2013

En lördag i November

Här har vi en lugn och skön lördag


Lördagsgodiset inhandlat, ljusen tända på köksön, där jag för övrigt sitter och bloggar just nu ;)

Till sällskap har jag Mannen i mitt liv som just nu rör ihop köttfärsen till hemgjorda hamburgare.


Nytt recept från kok-boken som han fick i farsdagspresent. Kryddblandning som doftar gott!

Vinet är uppkorkat med bästa korkskruven. Och upphällt på karaff så det blir ordentligt luftat. Musiken finns i bakgrunden och bidrar till mysig lördags-stämning.


Dagen har spenderats på Solvalla med lunch och trav. Tack vare Minstingen så gick vi till och med plus ;) Inga stora pengar satsades, men vinst blev det, så det gick ihop och lite mer :) Mysigt att sitta där i restaurangen och titta ut på tävlingarna. 

För mig var det faktiskt första gången jag var på Solvalla. Eftersom jag varken är "spelmänniska" eller travintresserad, så fattade jag inte hela galoppen, (eh, nej det var INTE galopp;)först, men försökte ändå hänga med på noterna ;) Brukar ni gå på trav?

Nu ska jag strax ta en snabb dusch och byta om till klänning. Jodå, jag byter om till "kvälls-stassen" även om det bara är vi hemma. Är det lördag så är det liksom! Ett sätt att skilja på vardag och helg ;) Efter middag blir det "Så mycket bättre". 

Tack för era krya-hälsningar och tips. Det är tyvärr inget bättre idag, men det går väl över tids nog ;)  


Maria

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig lördag du haft. Jag har aldrig varit på trav så där, men tippar V 75 varje vecka. Här har lördagskjolen kommit på och middagen är just avklarad Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken dag, trevligt att vinna lite också:) Jag har aldrig varit på trav.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh, den där skålen med godis hade varit perfekt nu när jag snart skall slänga upp tassarna i soffan och se tv. Utan godis...hur skall det gå!?!

    SvaraRadera
  4. En lugn lördag - bäst!!

    Vad skönt ni har det men så trist att du inte mår bra. Kryakramar från mig!

    Nu blir det snart soffan, filt och godis här med. Så skönt. Min jetlag från resan är fortfarande inte helt över. Så jag skyller lite på den nu när jag tar bästa platsen ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Mysigt ni verkar haft! Solvalla har jag aldrig varit på men vill gärna dit någongång. Själv har jag just kommit hem från några intensiva dagar i Madrid.Tävla kan du visst göra om ljusstaken, skriv bara ett omdöme vad du tycker om webbutikens hemsida osv, du behöver inte ha beställt. Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...