tisdag 26 november 2013

Tisdag med stora barn och go´fika!

Vem vill inte smaka dessa godingar?? ;)


När jag kom hem idag så höll tre fjärdedelar av döttraskaran, som bäst på att baka. Cupcakes! Riktigt stiliga sådana! Eller vad tycker ni? Blir väl toppen till Tisdagsfikat, ikväll? :) Alla dekorerade på olika sätt. 
Ibland (oftast)är det riktigt skönt att ha så vuxna barn i huset, även om det ibland inte alltid är smärtfritt. Det blir ju andra diskussioner med större barn, vi föräldrar kanske förväntar oss mer av dem vad gäller vissa saker. Något vi diskuterade lite på rasten idag ;)  Var sak har sin tid, så är det väl bara ;)
Själv har jag gjort brasa och lyssnar på musik. När jag lyssnar på DEN HÄR låten, så tänker jag extra på att Minstingen börjar bli rätt vuxen också (15 år). Hon ska nämligen gå på konserten i mars med ett par kompisar. Utan förälder..  Riktigt bra musik, man kanske skulle ha köpt biljett? ;)

Ha en fin tisdagskväll!


Maria



11 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så mysigt att komma hem, och någon har bakat!
    Ja du, tiden går så fort. Ser på mina döttrar ibland och tänker...var tog tiden vägen!
    Men som sagt, var tid har sin tjusning!!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag, och en god fikastund!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Håller bara med, hade gärna varit med på rasten idag och snackat. Vuxna barn är ju ändå bara barn och om dom kan tillföra lite vardagsglädje som hembakt Wooow så hade jag jublat. Jag lovar att berätta snart fina Maria vad jag pysslar med. Kraaaam! Pia

    SvaraRadera
  3. Wow! Jättefina cupcakes. Nu har jag en sak till att skriva på min to do-lista, att lära N och E att baka så att jag slipper göra det själv. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Lyxigt att komma hem till så fina cupcakes!
    Det märks att sonen blir äldre, stor skillnad förra året då han gick i 5:an, mot nu 6:an i ny skola. Jag är så tacksam över att han är så klok och ansvarsfull. Hoppas det håller i sig.
    Ha det gott och mys med tisadgsfikan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ja tack, de ser riktigt goda ut! Så duktiga de är era tjejer. Hoppas ni får en mysig kväll med fika. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. kanon fika....ser smarriga ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Härligt att komma hem till nybakat! Ser jättegott ut. Här brukar det vara äldste sonen som bakar ibland men nu bakar han mest i sin egna lägenhet ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jag missar alltid när de stora artisterna kommer. Jag vet att min lilla gärna skulle gå, men antar att biljetterna är slut
    Fina cupcakes tjejerna gjort.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Inte dumt att komma hem till en riktig gofika...Killarna bakar inte direkt men istället har de fått slita med två pallar pellets idag o då vad de värda fika efteråt istället....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Vad kul att komma hem till så fina bakade cupcakes. De ser verkligen smaskiga ut.
    Den låten är ju så himla bra.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Men mums, vilka tjejer du har kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...