söndag 17 november 2013

Söndagsbilden - stilleben

Stilleben finns här och var hos oss


På TV-bänken samsas den fina jordgloben(som jag fick i födelsedagspresent i april), med några gamla böcker (inköpta i secondhand-butik), en mini-höstglöd i metallkruka i brunt, en överbliven skåpsknopp, en silvrig ask inköpt för smycken. Och så den vackra trearmade kandelabern som Mannen i mitt liv gav mig i julklapp för mer än 20 år sedan. 
Tillsammans bildar de ett slags stilleben. Ett blickfång i inredningen. Mässing och silver tillsammans... tja inte så tokigt tycker jag. Något att vila ögonen på när jag sitter i soffan ;) 


Suttit i soffan är precis vad jag gjort större delen av förmiddagen. Mysfrukost vid TV´n. Tittat på förra söndagens "Solsidan". Det blir en slapp söndag. Nu en kopp kaffe :)

Inreder ni med stillben? 


Maria

Lite osäker på om det går att länka söndagsbilder till FABRIKEN  idag, men titta gärna in och kolla ;)

7 kommentarer:

  1. Fint stilleben med gamla böcker! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ni ha så många fina stilleben hemma hos Er. Lite dålig på detta själv faktiskt, beror nog på att jag har det jobb jag har. Får ju lov att inreda lite med tanke på det...
    Tack för Din fina kommentar inne hos mig idag om mitt uppdrag åt NK´s julskyltning!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller varit på Solvalla och spelar inte på trav. Var spelansvarig för längesen när jag jobba på Coop och då fanns det en del storspelare. Kul om man vinner!
    Hoppas du blivit bättre i ryggen.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Superfin bild(er)! Gillar böckerna. Jag har just suttit och försökt klura ut hur jag kan göra mina bilder svart/vita... Jag använder bara Photoscape, hur har du gjort?? Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Fint du har gjort :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  6. Härligt med slapparsöndag kramis Diana

    SvaraRadera
  7. Hej,
    den jordgloben är galet fin!!

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...