måndag 25 november 2013

Det där med vinterpynt ;)

Kul att så många gillade ordet vinterpynt! ;)


Kul att några verkligen tagit det till sig och spridit det vidare!(och även länkat till mig :) Tack!) Nu förstår jag ju att ordet inte är "mitt", att det är jag som skulle ha skapat det! Men jag hade faktiskt aldrig hört någon annan använda det då för några år sedan när jag behövde försvara mitt tidiga "julpyntande" här hemma... ;)

Här åker det fram lite vinterpynt varje dag nu. Allt kommer antagligen vara på plats på söndag, senast! Det är nu jag njuter av mitt pynt, tiden fram till julafton. Sen när vi klarat av jul och nyår vill jag ändå inte ha så mycket vinterpynt (fast då är det legitimt att kalla det julpynt ;) framme. 
Veckade pappersgranar syns både här och där på bloggarna just
nu. Det fanns en enkel beskrivning i senaste numret av Amelia och jag letade upp några gamla böcker. En av döttrarna och dennes pojkvän satt med vid köksbordet, och när jag testat de två första sidorna så slutförde de projektet när jag fixade med annat ;) Jag satte dit en lite dekoration på toppen, och inte vet jag... är det en gran eller är det en ängel utan vingar??? ;)
En julkaktus har införskaffats och den håller precis på att slå ut. Minns att min farmor hade en gigantisk julkaktus, när jag var liten. Fylld utav blommor och knoppar. Jag har inga gröna fingrar just, så jag har inga förhoppningar på att den ska bli gigantisk, är glad om den överlever jul och nyår ;)

Nu ska jag dyka ner i "pyntlådan" en  liten sväng igen, tror jag allt! ;)


Maria



10 kommentarer:

  1. Ha Ha! Ja Maria det kändes mycket bättre att säga vinterpynt, inget julhysteriskt över det alls. Tack! Vad fint du har gjort på köksbordet. P.S. Min kaktus börjar bli full av knoppar nu den som är 17 år. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag skrev vinterpynt för första gången dag ;) Passar bättre när det inte är så juligt pynt som kommer fram. Så fin ängel (gran) du gjort, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Hei.
    Så flott du har det. :) Koselig å pynte til JUL,en herlig tid framover nå. <3
    Ha en fin kveld.
    Klem Mette.

    SvaraRadera
  4. A fråga mig idag när vi skulle julpynta? Jag är inte redo för julpynt än men adventsljusstakar och sånt ska fram till helgen i alla fall.
    Ja, granarna har verkligen blivit poppis och jag prova mig en terapigran som jag kallar det i går. har kommit halvvägs genom boken. Barnen undra vad jag höll på med och varför? Men den boken är ju bra sa M. Eh hur vet du det, du har inte läst den och vet inte ens vad det är? Ja men såna böcker är bra. Du vet fortfarande inte vad det är för bok och den har stått och drällt länge utan att nån läst den. :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vinterpynt låter utmärkt tycker jag :-) En sådan julgran passar in bra i det uttrycket. Kanonsnygga är granarna gjorda av böcker :-) Tusen tack för kommentaren om mitt kök! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Fniss, dyker också ner i pyntlådan en stund varje dag....kram Diana

    SvaraRadera
  7. Kikar in, bara för att önska dej en underbar måndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Pynta på! det är ju underbart att få pynta och vad man än kallar det :)

    Väldigt fint blir det hos er i alla fall!!! Älskar det det pocket-granarna/änglarna - så fint!

    Ha en fin dag!
    /Tatjanis

    SvaraRadera
  9. Jag brukar alltid vänta till första advent, men nu vete sjutton när det är kolmörkt ute. . .
    Kram N

    SvaraRadera
  10. En sån gran vill jag också göra, de är så fina. Vinterpynt det kallar jag det mer vita som inte är klassiskt tomtelullrött. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...