torsdag 28 november 2013

Lingonkrans - DIY

Så här gjorde jag lingonkransen som ni kan se HÄR



Jag gjorde en hjärtformad stomme av s.k stängseltråd, 3 mm tjock. Formade en bit tråd till ett hjärta.


Sen virade jag stängseltråd runt i några omgångar så hjärtat/stommen blev stadig och inte tappar formen, när man hänger upp den ;)


Sen är det bara att fästa små buketter/knippen med lingonris på stommen, precis som när man gör midsommarkransar. Lägger små knippen lite omlott och virar fast med tunn (0,9mm) grön ståltråd, tills man täckt hela stommen. De små dekorationerna (som jag valde att göra vita istället ;) har jag gjort med min brodermaskin, men man kan ju lika gärna virka små blommor (Ja, inte jag då.. för jag kan inte virka ;) eller köpa liknande på hobbyaffärer. Eller så fäster man något annat. Julgranskulor eller kottar kanske? Dekorationerna fäste jag med transparent fiskelina. 

Gillar ni att "pyssla" och skapa själva?


Maria

11 kommentarer:

  1. Jättefint!! Roligare att fixa en egen än att köpa! Här gillas DIY :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fint! Jag borde ju göra en krans jag med... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Duktiga Du, vilket pickel och pyssel, men väl värd mödan. Jättefin krans!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Kjempefin krans, hjemmelaget er finest. :)
    Klem Mette.

    SvaraRadera
  5. Hej fina du!
    Oj vad inlägg jag hade missat..:(
    Himmel vad du pysslar och är duktig! Nu blev jag ju sugen på att åka hem från jobbet omedelbums o sätta igång jag med..;) Lingonhjärtat är ju såå fint. Påminde mig om mina hjärtstommar jag köpte för flera år sedan...hmm.. undrar var jag stoppat undan dem..hihi...
    Cupkakesen ser ljuvliga ut och jag håller med dig om att det är mysigt med stora barn i huset..;)
    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Vilken söt krans! Jo, jag pysslar hellre än bra ;) men jag mår som gott av att ha något litet projekt på gång. Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Jättefin krans du knåpat ihop. Jag har en stomme i källaren, som jag tänkt ha cypresskvistar, men nu kanske jag ska ha lingonris eller kanske både och?!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Jag såg den fina kransen på instagram imorse! Superfin! Jag är på väg att göra en krans med ståltråden är outs väck... jobbigt, stort problem ;-)
    Tack för din fina komm hos mig, det värmde, och jag kikar mer än gärna in till dig också :-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Så fin. Ja, gillar att pyssla och vara kreativ, men jag gör det inte så ofta längre tyvärr och det beror inte på viljan.

    Kram N

    SvaraRadera
  10. Vilken jättefin dörrprydnad!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  11. En sån vill jag göra! Tänk om jag kunde få lite tid i helgen... Har en hel rulle stängseltråd (eltråd) så det är bara att ta en vända upp i skogen, så...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...