torsdag 28 november 2013

När man är svag för skor

Skor, skor, skor...

I min walk-in-closet finns massor av klänningar, det vet ni ju redan. Men där finns rätt så hyfsat många par skor också. Skor i alla former. Stövlar, sandaletter, sneakers, kängor, stövletter, pumps, boots, sandaler, ballerinor, träningsskor...  Vad många olika sorters skor det finns!
Ett par av skorna som finns i min ägo, är dessa fina pumps. De köpte jag när jag och Mannen i mitt liv var i Danmark, Köpenhamn för några år sedan. Jag föll verkligen för dem. Gillade att de var lite, vad ska man säga... lite "glamoröst lyxiga". Som skor från fina butiken på fina franska gatan. Gillar detaljerna med öppen tå och det grova spännet.
Jag köpte dem på DEICHMANN, som då var en helt ny bekantskap för mig! Sedan besöket på Deichmann i Köpenhamn, så har jag sett att deras butiker numera finns här och där även här hemma i Sverige. Bland annat i Uppsala. De har mycket skor i sitt sortiment. Finns något för de flesta smaker skulle jag tro. Både dam, herr, barn och sport. Till vettiga priser. 
Jag har hittat några favoriter som jag gillar, och skulle kunna tänka mig.

via

En stövlett med lite platå. Jag tycker det är skönare för foten när det är lite platå när det blir en hög klack. 


via
Den här stövletten är också snygg! Gillar sömmarna! Snygga detaljer. Ordentlig sula för hala vinterpromenader.



via
Svarta pumps! Hur användbart är inte det?! Dessa har tuffa nitar bak på hälen. 

Hur är det med er? Gillar ni skor?



Maria

14 kommentarer:

  1. Fina skor!! Visst är det kul med skor och man kan inte ha för många :) Vi har Deichmann i grannstaden och jag har varit inne ett par gånger och jisses så mycket skor det fanns!!

    Fint foto du tagit !

    Önskar dig en trevlig första adventshelg, vi har tjuvstartat lite och redan tagit fram ljusstakar och stjärnor, mysigt!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Jag älskar skor rent för mycket för mitt och min plånboks bästa.......Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Fin bild på fina skor! Stövletterna gillades mycket! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jamen, kan man ha för många skor? Jag tror inte det ;)
    Känner mig dock stolt som slängde tre par förra veckan! Det betyder att jag nu kan införskaffa nya, hehe :-)

    Ha en fin helg!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Nej! Man kan inte ha för många skor. Finns ju som du skriver så många olika sorters och för att inte tala om färger. Fast jag ska nog erkänna att jag mest faller för svarta skor.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Förstår att du föll för dom skorna, väldigt glamorösa och lyxiga. Skor är lite som man känner sig tycker jag om man känner sig lite tuff då passar det med nitar och ibland så känner man sig romantisk och då passar just dina skor bra. Klart man ska ha skor för alla känslor, väder och tillfällen. Bara shoppa på :-) Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. De skorna gillade jag också, jättefina!! Jag är väldigt dålig på att köpa skor och handväskor, trots att jag gillar det!
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Jättefina skor! Jag gillar skor en lite klack och beror nog på att jag endast är 1,57 lång eller snarare kort kanske man ska säga :)

    Önskar dig en fin adventshelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Älskar skor! Men efter en misslyckad operation i mina hälar som ung så måste jag i dag lämna in alla skor för att ta bort bakkappan, vilket begränsar mina inköp. Kanske är lika bra? ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  10. Jag har släng två
    Par i förra veckan! Jag har också en massa skor i alla varianter, fin skor ful skor , bra att ha skor, träningskor...
    Ha en skön helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Ja alltmer för varje år dessutom:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  12. Hm enligt Mr C har jag för många skor o enligt mig kan man aldrig få för många skor, så jag köpte ett nytt par i fredags......Ha en fin advent. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Också svag för skor..tur att jag jobbar med skor numera..du har missat nåt hos mig tror jag :) kram Diana

    SvaraRadera
  14. Det är när man flyttar, som man inser att man har många skor! Man kan ju inte slänga sånt...ju.
    Och jag har också upptäckt Deichmann, hittade snygga stövletter som påminner om gamla tidens pjäxor, i Köpenhamn. Jag faller för så märkliga saker...
    Har också en variant walk-in-closet som jag har saknat så. Nu är mina kläder och skor på väg att flytta in där. Igen. Efter dryga året i trista garderober...;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...