fredag 15 november 2013

När man tagit helg!

Ja men då var det fredag kväll igen då ;)


Fredagskänslan är på topp förutom att något hänt i min rygg/nacke. Vaknade tidigt i morse av att det small till mellan skulderbladen och visste inte riktigt hur jag skulle ta mig upp. Upp kom jag, men tusan så stel jag varit :( Gick hem lite tidigare från jobbet och bara vilade.

Tände lite ljus och gjorde brasa och bara slappnade av. Det har varit intensivt ett tag nu, och jag har verkligen försökt koppla av mer än vanligt. Sett på film och försökt lägga mig tidigare än jag brukar. Har inte varit lika intensiv vid datorn heller, som ni kanske  märkt? ;) 


Den där fantastiska kroppen man har säger starkt i från emellanåt. För ett par veckor sedan fick jag nässelutslag på kroppen. Tog reda på möjliga orsaker och naturligtvis var det flera saker som stämde in på mig just då och nu. Bara att kämpa vidare! 

Här har vi samlats hela familjen och ätit Mannen i mitt liv´s Enchilladas. Mums, han är bra på det! =) Sippat lite champagne till det. Vardagslyx! Gillar, gillar, gillar! 


Strax ska jag glida ner i det 39 gradiga vattnet och låta värmen mjuka upp min kropp. Det kommer göra gott för både kropp och själ! Champagneflaskan får följa med ut. Bubbel i bubblet...

Hoppas ni alla har en fin fredagskväll!

Maria


11 kommentarer:

  1. Ta det lugnt, vila och njut! Njuta är du i alla fall bra på! ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Inte kul med ont i nacke och rygg! Kan bara rekommendera dig att inte gå för länge med värk utan besöka en kiropraktor!
    Härligt fredagsmys hos er med alla tända ljus och bubbel i bubblet låter supermysigt! Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Skönt det lät med bubbel och bubbel, blir bra för både för nacke och rygg. Hoppas det går över fort.
    Så fint ni har det.
    Ta hand om dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Fy, vet precis hur det känns med ont i nacke o rygg, ingen rolig historia alls, men bubbel o hett bad låter som en bra kombo o medicin. Kramisar fina du. Tina

    SvaraRadera
  5. Skulle precis säga att du skulle ta ett varmt bad, men det behövde jag inte. Ta en Iprenkur på några dagar också. 1 ipren var åttonde timme. Lite antiinflammatoriskt, så du kan röra dig bättre vilket gör att du läker fortare.
    Kram och krya på dig
    Helena

    SvaraRadera
  6. Krya-på-dig hälsning! Om du känner till Aloe Vera produkterna så har de en kräm, Heat, tror jag den heter......helt otroligt bra mot värk!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Hoppas att du mår bättre idag! Värme brukar ju göra susen, och tro det eller ej, även kyla!Fina bilder du bjuder på..från ett underbart hem!
    Önskar dej en mysig dag, och hoppas som sagt att du mår bättre idag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Ajdå, så jobbigt med din rygg och nacke. Hoppas du känner dig bättre idag.
    Så mysigt hos dig
    Hoppas du kan njuta av helgen
    Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Eländes elände! Visst är det fiffigt att kroppen "skriker" och säger till när den inte orkar med oss längre med all stress och annan oro vi har. Tyvärr är det ju lite jobbigt när kroppen börjar strejka mitt i "det jobbiga" man vill ju bara hinna klart först liksom. Jag känner verkligen igen mig. Inte alltid lätt att hinna lyssna när man är mitt uppe i. Har varit lite samma här med den sista tiden. Men nu kan jag börja strukturera om lite då jag precis blivit klar med alla betyg jag skulle skriva klart. DEt är ofta något som hänger över en tills de är klara. Så nu ska jag njuta trevlig helg med "fötterna på bordet".

    Så mysigt det ser ut hemma hos dig med alla ljus och lyktor. Ser också att den omtvistade fotöljen fortfarande bor kvar. *fniss*

    Trevlig helg vännen!

    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du känner dig bättre idag och att du fått vila och badet gjorde susen...
    Ibland kan det vara skönt att bara få vara och strunta i data och annat och bara lägga sig i soffan...
    Vilken fin spegel du har köpt, den gillas

    Ha en fin lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Trist med ont. (Jag vet)
    Lät mysigt med bad och bubbeldricka ;-)

    Kram N

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...