fredag 8 november 2013

Fredag, sanselige rom och lite vinterpynt!

I onsdags kom den, boken jag vann för några veckor sedan!


Alltså... vilken bok! Helt fantastiska bilder. Massor av fin inspiration!  Sanselige rom heter den (Franciska Munck- Johansen (red.)  , och det var lite roligt när jag skulle ta hjälp av google översätt. "Sanselige rom" blev "sensoriska rum" och ordet sanselige i sig självt blev sensuell. Någon som har en korrekt översättning? Eller är den kanske korrekt? 



Jag gillar fina "coffe-table-böcker" mycket! Nu ligger den där snyggt på bordet i vardagsrummet. Det var ju med en bild på vardagsrummet, som jag vann den på Instagram, förresten :) 


De fina horn-beprydda djuren har fått sällskap av lite mer vinterpynt. Lite ljus och lite kottar kan ju aldrig skada ;)

Fredag idag då! Jag ska med Minstingen till diabetesmottagningen på Barnsjukhuset idag, sen blir det lite jobb på eftermiddagen. Och sen...  sen blir det fredagsmys!!


Trevlig fredag på er alla!


Maria

10 kommentarer:

  1. Härlig bok, älskar såna böcker stor kram Diana

    SvaraRadera
  2. Härlig bok! Min senaste sån är Leilas och den ligger på bordet här!

    Önskar dig en fin fredag! Kram jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig bok! Perfekt att ha på bordet, att bläddra i då och då (under reklamen på TV? ;-) ) Så härligt att det äntligen är fredag. Enormt åskoväder tidigt i morse. Trodde hunden skulle ramla ur sin fåtölj, så small det. Och sen lät det som om ngn hällde flera hinkar vatten över fönstren. Allt blir så mycket mer här uppe på berget på ön...Nu ljusnar det lite över Västerhavet, och lite blått, så det finns hopp om en fin dag.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Grattis till den fina vinsten! Skönt med en lite annorlunda fredag. Här städades huset i går efter arbetsdagens slut, tvätt in i maskinen och avslutade med handling på ICA kl 21.00, bara för att slippa detta tråkiga idag på min lediga dag(-måndag). Så idag är det min dag!!
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Underbar bok! Grattis! Skulle gärna vilja ha den. Så mycigt hos dig som alltid.
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bok, en till på önskelistan och vilket läckert bord. Snyggt med glas och svart stål. Jag skrev om ditt vinterpynt igår på bloggen, så bra ord ;) Hoppas du får en fin helg. kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinst :-)

    Äntligen fredag. . . och vila.

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Kikar in, bara för att önska dej en mysig fredagskväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Grattis till den fina vinsten. Ha en mysig fredagskväll o hoppas allt gick bra för dottern på sjukhuset. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Jag tycker det är så mysigt att "ta in naturen" på hösten, kottar, kvistar ja det mesta..... Hoppas du har en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...