onsdag 27 november 2013

Innan amaryllisen blommar

Nja, den är kanske inte så rolig...


...amaryllisen, innan den slagit ut.


Krukan som jag valt att sätta den i, är inte heller speciellt rolig/snygg att se på, faktiskt! Jag "piffade" till den med en girland, ett par små julgranskulor och en blomma. I vitt och silver... som det mesta av vinterpyntet här hemma ;) 
Men snart så, snart slår den ut amaryllisen. Den kommer bli röd. Det fanns inga vita när jag köpte denna för några veckor sedan. Annars hade det garanterat blivit en vit! Ska nog se mig om efter en till, som kan blomma lagom till jul. En vit, tack ;) 

Har ni köpt hem amaryllis? 

Maria

13 kommentarer:

  1. Jag har tre amaryllis, rosa och två polkagrisrandiga! Dessutom två rosa som snittblommor! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker amaryllisen är supersnygg i knopp. Gillar väntan innan den slår ut, hur kommer den se ut.? Jag brukar beställa nya sorters lökar varje år, och då är jag inte riktigt säker på hur de kommer bli. I år får det dock bli en snittamaryllis tror jag, är alldeles för sent ute nu.
    Rött är också snyggt, även om man kanske föredrar vitt. Men en röd amaryllis som lyser upp lite är inte fel:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej där Maria!
    Så där ja nu har jag hittat ut ur min..."bubbla" för några dagar. Ibalnd blir det så mycket men nu har jag suttit här och läst mysiga vinterbloggar och blir så inspirerad av allt vinterpynt. Det enda jag förberett inför advent är ännu så länge att jag tvättat fönster där det ska hänga stjärnor och annat så att man kan se ut och slippa se all vintersmuts som satt på fönstren. Men en sak i taget.
    Gillar också amaryllisarna, färg spelar ingen roll. Själv sprang jag på julstjärnor idag och passa på att handla två stycken. Här finns inga val det är bara röda som gäller. Inte alls lika vanliga här. Fast det är lättare att hitta dem nu än för tio år sedan när jag kom hit.
    Inlägget om cupcakesen fick mig att skratta. Ännu så länge är mina för små för att bara "kliva in i köket" och sätta igång själva. Men min äldsta hade på sitt 7årskalas för ett år sedan en "aktivitet där alla barnen fick dekorera sina egna cupcakes. På bordet stod skålar med frosting i olika färger och en massa strössel i olika form och färg. Mycket poppis och det blev en massa fina alster, precis som dina.Smakade de lika bra som de såg ut?
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Nope ingen amaryllis här! Men en röd kan vara fint det med!!! Nu har jag fullt sjå att ta hand om min minigran jag fick med mig hem häromdagen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Nej, men jag ska. Jag vill ha en vit och röd randig. Jag fick en sådan förra året av en av sönerna. Vad fin krukan blev. Tänkte på dig idag och undrade vilken färg jag ska måla min pall i Maria hade nog vetat tänkte jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ingen här heller, men har kastat ögon på de som finns i affärerna... Det ser ju som sagt inte så kul ut där se står, som spretar...
    Hade gärna haft en lite annorlunda variant, polkarandig el frissig... men nu kanske jag tänker mer på tulpaner?,,, jag äääälskar tulpaner. Vi får väl se om jag får tag på nån rolig variant.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Nä, inget än. Har varit på glöggafton i kväll, det är det närmaste jag kommit jul än så länge ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Mysigt , satte just en hyacint i glas kram Diana

    SvaraRadera
  9. Go kväll!
    Har redan haft en röd amaryllis som blommat över. Sen fick jag en vit, för ett tag sedan, men såå trist, när knopparna kommer så är dom vissna! Har aldrig haft det så tidigare,,:-(
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Jag har inte handlat amaryllis (än), jag vet inte om jag ska. De brukar bli så långa eftersom vi eldar ganska mycket. jag får väl se. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vackert med amaryllis, ändå köper jag aldrig någon... Tycker det är snyggt när man hänger en upp och ner i tex fönstret med lite glittrigt arrangemang.
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  12. Vad fint du pyntat krukan. Har inte en enda amaryllis. men hittar jag en vit , kanske det blir en.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. ÅHHH vad vackert:) vad duktig du är....så mys med juliga saker

    vill du se en fin Fransk lägenhet kan du kika in min blogg idag:)

    ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...