tisdag 12 november 2013

Spegel, spegel på väggen där… (och lite julkänsla…)

...säg mig vem som vackrast i världen är...


Nej, jag tror inte spegeln ger mig något svar ;) Men visst är den fin! Den köpte jag på en stor inredningsbutik utanför Uppsala, när jag och svärmor var dit för ett tag sedan. FULLERÖ HANDEL, heter butiken. Har ni vägarna förbi eller bor "i krokarna" så är det mycket väl värt ett besök! Finns något för de flesta smaker.

Jag blev verkligen förälskad i den fina spegeln, och gissa om jag blev lite full i skratt när jag bara dagen efter inköpet fick syn på lika spegel (fast större?) hos den HÄR  bloggerskan. Full i skratt, men inte förvånad! Nej, inte alls, för vi verkar ha samma smak hon och jag :) 
Sedan jag knäppte dessa bilder, så har jag gjort ett till fint inköp som ska hänga bredvid spegeln. Bild kommer när den kommit upp på väggen och det finns lite dagsljus. Idag var det då så grått, så grått! :( 
Jag ska strax baka tänkte jag (Tisdagsfika! ;) och lyssnar just nu på julmusik. GRAND HOTEL  med Svante Turesson är en av favoriterna! Tycker inte ens att man behöver smyga med julmusiken, det är snart mitten av november! Tror minsann det blir en skvätt glögg också! Julkänslan smyger sig på! :)

Hur har ni det? Har julkänslorna börjat smyga sig på? Har ni smakat på glöggen? 


Maria

9 kommentarer:

  1. Vad fin din spegel är!! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jättefin spegel, du kan ju konsten att placera saker på rätt plats du. Ingen julmusik, ingen glögg idag men jag har smakat. Önskar att jag ade samma jullängtan som du har. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Spegel, spegel på väggen där var helt i min smak, gärna i en modell större om den hamnar på min önskelista.
    Har inte börjat ladda än för all julkänsla, hoppas den infinner sig snart.
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Så fin spegel. Härliga färger.
    Har inte smakat på glögg ännu, brukar vara lite sen i starten.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Förstår er! Snygg spegel det där ;)
    Jag håller fast fingrarna för att dämpa julbehovet ett par veckor till ;) men glögg har det blivit, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Hi hi, och här har du en till, om än för lite längre sedan ;-)
    http://ninelin.blogg.se/2013/september/i-en-spegel.html

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Blev jättefint där i din hörna! Hihi, har ju samma likadan, något större (?) och bara älskar den!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...