lördag 2 november 2013

När man smyger fram vinterpyntet och det försvinner lika fort

Härom dagen kunde jag inte hålla mig längre!


De fina renarna (eller hjortarna?), som jag "ärvt" av Minstingen har stått i skåpet sedan i februari. Nu var det dags att ta fram dem och ställa dem på vardagsrumsbordet igen. Älskar det fina paret i porslin. Egentligen var det alltså Minstingens. Hon har fått dem i julklapp för några år sedan. Förra året överlät hon dem till mig. :)

När jag ändå smög fram renarna, så tog jag fram lärk-kvisten med kottar också. Lite vinterpynt skadar ju inte så här i november! Så länge jag inte säger ordet "julpynt" så brukar det gå att smyga fram lite vinterpynt här och där. 

Igår upptäckte jag att lärk-kvisten var borta! Och nej, det var inte Mannen i mitt liv som plockat bort den! ;) (Han hade nog inte ens hunnit sett den, än mindre reagerat över att det skulle varit vinterpynt ;) Naturligtvis så var det vår nyfikna busiga lilla vovve, Ferry som tagit den. (Jodå, det vet jag med säkerhet eftersom han tog den redan när jag lagt dit den och jag fick lägga tillbaka, och "banna"  honom för det ;
Var kvisten och kottarna är, känns lite osäkert.. men vår största teori är att den gått ut  via hans mage. Eftersom Minstingen tycker att han bajsat lite oftare än vanligt ;) Nåja. lite skit rensar magen, sägs det! Värre är det med min lärk-kvist...

Men svärmor har tröstat med att hon ska ta med en ny, när de kommer nästa gång!;) :)


Maria

12 kommentarer:

  1. Så fint! Perfekt att börja med vinterpynt!
    Busig vovve ni har som snor dina lärkkvistar ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Tycker figurerna liknar Rådjur. Jättefina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske det är rådjur? :) Var inne på det, först, men fick för mig att de hade mindre horn? ;) Visst är de fina! =)

      Radera
  3. Vad fint pynt du tagit fram. Synd på lärk kvisten dock.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Ja du vad det än må vara så är de söta, jättefina. Hundar e roliga som äter så märkliga grejer oftast.
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Sött pynt och lärkkvistar är fint. Hundar är bra roliga ibland. Vi har en lärkskog alldeles intill kanske man skulle ta sig en promenad.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Jag har också svårt att skilja på de där vilda skogsdjuren (renar, hjortar etc är ju kanonsvårt att skilja på). Smart dotter som vet att mamma uppskattar sådana prydnader. Jag har ett par liknande och är lika glad för dem :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. hej vännen!
    Förstår att du tagit fram dessa ljuvliga rådjur..verkligen fina!
    Önskar dej en mysig lördagskväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Hihi, vilken liten busig en :).
    Så snyggt det var med "de fyrbenta" där. Jag har inga att ställa fram, men väl två att hänga i granen som glittrar i guld och silver som sonen valt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Lite vinterpynt är väl fint att ta fram nu...
    Jag har letat så länge efter lärkkvistar sen hittade jag i våras och nu tycker jag att jag ser dom överallt!

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Som du säger...bara man inte pratar om julpynt så går det bra ;)
    Så fina dom är.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Åh så fina och vad kul att det är fler som vågar smyga fram julpyntet ;-) Tack för dina varma ord. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...