söndag 10 november 2013

En alldeles underbar helg!

Vilken underbar helg vi haft!

Bild från hotellet

I går morse, tog vi pendeln ner till Älvsjö för att möta upp fina vännerna från Dalarna. En fullspäckad dag hade vi framför oss. 
Vi började med några timmar på Mitt kök-mässan. Vilken härlig mässa! Man köpte glas och mat/dryckeskuponger och provade mat och dryck i montrarna. Lämnade sin kupong som när man köper ett "åkhäfte" på nöjesparken ;) 
I vissa montrar blev vi bjudna utan att lämna kuponger, t o m. Många fina viner och champagner smuttades det på :) Botten-napp fanns det också... som när Mannen i mitt liv övertalades att vitlöksvodka var gott... Det tyckte han dock inte! Själv avstod jag denna dryck gladeligt! En favoritutställare blev dock DENNA, som delade med sig av sina kunskaper och var oerhört trevliga. 
Bild från hotellet

Nöjda och glada tog vi pendeln tillbaka in till city och checkade in på vårt mysiga HOTELL, som vi hade bokat. Rekommenderas om ni vill bo nära Stureplan :)  Efter snabb uppfräschning och ombyte så skålade vi med bubbel inne på mitt och Mannen i mitt livs rum, alla fyra. Vi gjorde ju denna dag för att fira våra tjugoåriga bröllopsdagar, då vi bägge paren gifte oss 1993 :) 

Bild från hotellet
Efter skålande och småprat så var det dags att ge sig iväg på nästa grej. Nämligen middag på DENNA supermysiga restaurang. Kan verkligen rekommendera den! Bra mat och service. Trevlig personal och härlig miljö! 
Mätta och belåtna och tankade med ännu mera skratt och prat,drog vi så vidare till kvällens grej. CHINA TEATERN  och musikalen ROCK OF AGES som var en fartfylld musikal med massor av  rocklåtar! Riktigt bra musik! Den kan jag också rekommendera er som gillar musik, av lite tyngre sort ;) 


Efter musikalen var det dags för en liten dryck. Jag och min väninna fortsatte på den lite glammiga stilen och tog ett glas bubbel :) Medan killarna tog varsin öl. 
Alltså, vilken dag och kväll det blev!!! Hur trevlig som helst! Fina vännerna och massa skojiga aktiviteter! Precis vad jag behövde nu! 

bild från hotellet

Morgonens bästa idag, var ju så klart frukosten på hotellet. Åh, jag tokgillar hotellfrukost! Ja, vem gör inte det? ;) 

Trapp-huset i den vackra hotellbyggnaden tokgillas också! Alla dessa vackra detaljer man lade ner tid och jobb på förr! Så vackert!
Efter utcheckningen "hängde vi på låset" hos OSCAR & CLOTHILDE (där jag köpte ett par saker, som ni ska få se sedan. Börjar bli en del saker som jag lovat visa...) och hos LEXINGTON (där jag frossade i inspiration och fick en del idéer till sovrummet!) som ligger grannar med hotellet vi bodde på. 
När vi kom hem här på eftermiddagen så blev det soff-mys och "Så mycket bättre" från igår. Vilket himla bra program det där är alltså! Tänk hur en del fått kämpat sig fram! Tänker så klart på Ken, som var avsnittets huvudperson. Starkt! 
Nu börjar det dra ihop sig till kvällsmat här hemma hos Wikers och så ska väl pappan firas också! Med paket och kladdkaka som Mellantjejen precis bakat =) Gissar att det blir mer soff-mys också, med en film om vi orkar? ;) 

Hoppas ni också haft en fin helg!

Maria

10 kommentarer:

  1. Åhhh!!! så mysigt du verkar ha haft. Jag gillade också Mitt kök jätte mycket. Lite glitter och glamour behövs ibland för att ladda upp batterierna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du gillade Rock of Ages. Vi ska på den på lördag. :)

    Ser ut som att ni har haft en sådan där härlig dag plus övernattning som gör gott i flera veckor efter.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vad härligt.....Ha en fin start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig helg och vem kan motstå hotellfrukost, inte jag ;-)
    Ha en bra start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Mmmm för hotellfrukost!!! Låter som en alldeles utomordentlig trevlig helg!! Önskar Dig en lika fin start på den nya veckan! Kramis Kate

    SvaraRadera
  6. Låter som en jättemysig helg full av energiboost!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg och finns det något godare än att sätta sig vid hotellfrukost.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Wow vilken toppenhelg, du haft, så mysigt att få komma iväg...Hotellfrukost finns nog inget bättre o sen lite shopping på det. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...