fredag 22 november 2013

Lingonkrans, musik och fredag!

Härliga fredag!


Men visst är det härligt! Hela helgen ligger framför oss! (Ok, jag vet att alla inte är lediga…) Här finns alla förutsättningar för att det ska bli en bra helg!

Jag och Mannen i mitt liv ska gå ut i kväll, äta middag på mysig restaurang inne i Uppsala. Kanske vi börjar med ett glas bubbel i en mysig bar? Det kan mycket väl bli så, faktiskt! 


Lördag, söndag är inget speciellt inbokat, vilket känns rätt skönt! Det enda är att min bil ska hämtas inne i stan. Monstret är och får vinterdäck. Kanske jag då slinker in på Himlas inspirationsoutlet, som jag såg att de öppnat igen. Kanske, om andan faller på. 

Jag har en låt i huvudet, som jag lyssnat på mycket den här veckan. Nämligen DEN HÄR låten! Gillar den mycket just nu. Musik är något som spelas ofta här, speciellt på fredags-lördagskvällar! Bidrar till den där härliga känslan av helg och "fest" ;) Gillar ni att lyssna på musik? 

 Såg ni kransen av lingonris? Jag måste bara stolt få säga att jag gjort den helt själv! Lite nöjd, faktiskt ;)


Inte speciellt svårt alls faktiskt att göra den! Ska visa er sen hur jag gjort den, om ni vill.  Nu är det dags för frukost och en dag på jobbet! Sen fredagsmys! ;) 


Önskar er alla en mysig fredag! Berätta gärna vad ni ska hitta på!


Maria

17 kommentarer:

  1. Låter som en mysig fredag, här ska lilla E och jag på Idol live kram Diana

    SvaraRadera
  2. Nydelig krans. :))
    God helg.
    Klem Mette.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin krans! Duktig du är. Jättemysigt har du det vid dörren. Jag får ta tag i det när vi kommer hem. Vi blir kvar här på Island några dagar till.
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dig en trevlig helg. Din porch är så himla mysig och lingonkransen så söt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jätte fin krans du har gjort och så fint det är på din veranda.
    Mysigt med en kväll ute med maken, det har jag inte haft på evigheter.
    Så njut av den!
    Ha en skön helg!
    Min helg är ganska full förutom på Såndag än så länge.
    Njut av fredagen!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Kransen är jättefin! Visa gärna...
    Så härlig med en utekväll på tumanhand. Det får vi ta här längre fram (tjatar lite om julbord i år,,, som varje år,,, som blir hemmabord till slut... men skam den som ger sig...)
    Musik, ja det blir det ofta, men då i öronen på promenader. Har precis lyssnat på Ledins nyaste "Höga Kusten". Väldigt fina låtar. Väskorna är packade för ännu en arbets-helg på gården. 170 kg ny Pelletskamin ska på plats, monteras och jag är teknisk rådgivare och handhavandechef. (Wish me luck)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Tjusigt! jag har en stjärna jag klätt med rönnbär, kanske ska byta till lingon :)

    SvaraRadera
  8. Åååå i år vill jag med ha en krans, har en stomme hemma, så det får nog bli så!
    Jättefin krans!
    Härligt med en kväll på tum man hand! Min man och jag ska snart på det med, det var väldigt längesen, inte pga brist på barnvakt, nä det är väl tiden som bara rusat iväg...
    Nja jo jag gillar musik men jag är lite allätare, men spelas ingen musik hemma så slänger jag mig inte direkt över iphonen för musik... nu till jul är iofs lite mysigt med julmusik!
    SV: hehe jag vidgar också ögonen efter inredningen!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Vilken fin krans! Och så mysigt du gjort utanför din dörr. Glad fredag på dig! Här lyssnas också på musik nu:) kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Jättefin krans. Jag älskar musik, men ibland klarar jag inte av några ljud när jag kommer hem. När jag varit ledig några dagar brukar det bli fart på musiken här hemma.
    Härligt att inte ha något inplanerat ibland. En vän frågade om vi skulle ta våra tjejer och åka till Ullared imorgon, det hade varit så skoj, säkert massor av fint julpynt där nu. Men imorgon skall vi syskon träffas och dela pappas saker så det blir en tripp till Tjörn för mig och på söndag skall jag och yngsta pärlan sälja saker på loppis.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Fina bilder och det ser så fint och mysigt ut det är bara lite snö som fattas :) Ha en riktigt fin helg och tack igen för "ordet" :) Karin

    SvaraRadera
  12. Så otroligt fint på Er porch med alla fina dekorationer... Lingonkransen var ljuvlig!! Hoppas kvällen blev härlig med lite bubbel.. Kramis Kate

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni hade en trevlig fredagskväll :-)
    Vi var på cirkus med barnen. . .
    Musik är en väldigt stor del i vår familj.

    Kram N

    SvaraRadera
  14. Hoppas att ni hade en mysig utemiddag igår! vi ska ut ikväll, egentligen skulle vi gått på stor middag utan barn men värdparet blev sjuka.. Vi var flera vänpar som skaffat barnvakt så nu blir det krogen istället!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Fina bilder på din toksnygga porch, önskar jag hade en lika fin. Lingonkransen är underbar, klart du ska vara stolt över den. Hoppas ni hade en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...