fredag 16 november 2012

Kottar

Jag smyger fram vinterpyntet, lite i taget ;) 


Hittade så mysiga stora kottar ,härom dagen, på varuhuset "Där priset är skillnaden" ;) Ganska lustigt egentligen, vi brukar aldrig (ja en gång var fjärde år är väl typ aldrig?;) handla i det varuhuset, men nu skulle vi ha braständare till kaminen och då "ramlade" jag över kottarna. Jag som ju faktiskt hade undrat var jag kunde hitta liknande ;) 


Jag minns att det fanns ett par sådana kottar i lekstugan hos min farmor och farfar, när jag var barn. Men utan glitter-snö. Tyckte att de var så roliga, eftersom de var så stora
Två av kottarna (det var fem i förpackningen) har jag lagt på den gamla resväskan. Lite lagom vinterpyntat ;) 

Återstår att se om de får ligga kvar? Tänker på en viss lekfull liten valp... ;)


Maria

12 kommentarer:

  1. Fint det blev:)
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  2. Fint du har pysslat, du har så mysigt hemma stor kram vännen och ha en mysig fredagskväll kram Diana

    SvaraRadera
  3. Ja men det är inte alls lång kvar!! : )
    Har precis beställt lite julpyssel på Panduro.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Kottar är jättefint! Jag hade tänkt ge mig ut i skogen på "jakt" :-) Fint till jul ( och som smygföremål :-)) Ha en go fredagskväll!

    SvaraRadera
  5. Kottar är jättefina som dekoration. Jag har stora och små kottar lite här och var. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  6. Tänk jag har också undrat var man hittar de stora kottarna, tills jag upptäckte att de enbart gick att handla!
    Du undrade över inlägget och du har så rätt i det du tänkte, jag har sett andra göra så så jag ville testa om det funkade!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Lite vinterpynt har kommit fram här också!
    Kottar, fast vanliga små och lite granris på förstukvisten. Dina stora kottar var fina.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Jättefint med stora kottar, Plockade själv på Öland för några år sedan och sprayade lite vit färg på dem
    Kommer fram varje jul
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  9. Jag plockade alltid stora kottar i Skåne när jag var liten :)

    SvaraRadera
  10. Tack för din fina kommentar inne hos mig och så hittade ju jag in hit till din fina blogg! Jag hade turen att fiska upp några såna där stora kottar ur en låda jag ropade in på auktion i somras och nu kan jag äntligen ta fram dom :)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  11. Såg jättekottar idag, så fina de är! Jag vill ha några på öppna spisen ;)

    Ha en fin lördag, jag susar in till Manhattan och spanar lite ;)

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Jättefina kottar!Själv plockade jag med mig hem från Rhodos för många år sen.... med myror i!!! Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...