onsdag 14 november 2012

N som i Nallebjörn

Dagens bokstav - N

Så har vi då kommit till bokstaven N i fotoutmaningen A-Ö, hos Bara Sara

De flesta av oss har väl haft en nallebjörn i vår barndom? Många har den säkert dessutom kvar? Jag plockade precis upp min ur en kartong jag har i förrådet, med saker som är mina från min barn- och ungdom. En del sparade minnen, helt enkelt. 
Den gula gamla nallebjörnen heter passande nog Niklas (mera N), vill jag minnas ;) Niklas och jag är nog tämligen jämngamla ;) 
Eftersom Niklas är gul och jag inte är så förtjust i just gult i inredningen så får han nog krypa tillbaka ner i kartongen igen... Eller om han kanske ska få flytta in i det svarta klädskåpet, kanske? 
Ja, det skulle han faktiskt kunna få! Han är ju faktiskt väldigt välbevarad trots sina 41 år... ;) 


Maria

12 kommentarer:

  1. Söt liten nalle!
    Vilken superfin bild på dig i förra inlägget!!
    Ha en fin onsdag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Klart han ska få flytta fram ur kartongen. Vilken söt liten Nalle.. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vännen!!
    Såå fin Nallen fortfarande är..!!
    Min ligger i skåpet..fick den när jag fyllde 1 år...var en gång vit..men är luggsliten och armar och ben hänger...
    Men som du skriver...jag kanske också..skulle ta fram honom!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jaaaa, låt Niklas få följa med till svarta skåpet!! Det gör honom glad tror jag :)
    Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Jättesöt, liten Niklas! Låt han bo i svarta skåpet, det skulle säkert göra honom gott att få komma upp och lufta sig lite och se sig omkring...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Vilken fin Niklas! :)
    Jag tror också att han skulle göra sig finfint i svarta skåpet... ;)

    Ha en fin Mitt i veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina Niklas måste flytta in i det svarta skåpet, där kommer han må bra i minst 41 år till. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Fin nalle! Jag har kvar min ”Bamse” sen jag var barn, han luktar fortfarande lite som jag minns honom där han ligger i en låda.. Mina barn ratar honom, de har egna älsklingar att krama om natten.. Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Ja, jag har kvar min, han får till och med vara framme. Sitter tillsammans med min mans nalle, min mammas från när hon var liten och min pappas när han var liten. Roligt att ha kvar även mina föräldrars!

    SvaraRadera
  10. Niklas var väl ett perfekt nallanamn! Min hette Örjan, och han ligger i nån låda nånstans!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Så söt! jag har kvar mina nallar också....de ligger mig varmt om hjärtat!

    Kram till dig Maria!

    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...