onsdag 28 november 2012

Myser...

Här hemma pyntas det...


Nu kan jag inte hålla mig längre! Adventsljusstakar och stjärnor har plockats fram och det doftar glögg och nytänd kamin!

Pepparkakor och julmusik höjer julstämningen! Tittar i min låda med julpynt och upptäcker att jag egentligen inte har speciellt mycket julpynt ;) Jag rensade ut en hel del förra julen när jag flyttrensade. Jag ändrar lite stil och smak även när det gäller julpyntet. Har inte så många saker som "måste" vara med år från år... Bara några.  
Fler adventsstjärnor behövs också! Vårt nya hus har ju både fler rum och definitivt fler fönster! ;) Dessutom hade någon gjort sitt ;) Klar blir jag alltså inte ikväll ;)

Har ni pyntat inför advent och jul?


Maria

12 kommentarer:

  1. nej ....bara "fuskat" lite för fotografering.....men adventsstjärnor kommer upp först till helgen...

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt,här har det snat hela dagen så man blir lite sugen på stjärnor,men det får vänta tills fredag
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Jag satte upp mina adventsljusstakar och stjärnor i fönstren i helgen. Var lite före, som jag aldrig brukar vara. Men i år kunde jag inte vänta ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  4. Vilken jättesöt stake! Den gillar jag!!!
    Nä, det har bara varit jobba och öppet hus på tösens skola, så än är här inte advent ;)
    Nä, jag jobbar inte extra med foto, men blir väldigt glad för att du frågar.. *ler* Ser det som en komplimang. Jag har faktiskt fått förfrågan av en kompis att fota ... så kanske är det början på något nytt ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Va mysigt det ser ut.
    Ja jag har stjärnorna framme började i söndags och fortsatte igår kväll. Jag är en sån där som gillar att plocka fram allt i början på december. Jag har samlat på mig lite fina jultomtar, bl.a en grå ull tomte från Tomtehuset i Småland , några andra fina från olika julmarknader jag varit på och då tycker jag att det är roligt att ta fram dem och titta på dem . December månad går ju så fort.
    ha en fin första advent.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Nej, Maria jag har inte alls pyntat och när jag tänker efer så brukar jag göra det på lördagen innan. Fina små änglar vid ljustakens fot. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Härlig adventskänsla. Jag pyntar för fullt men tar ett rum i taget, måste dricka lite glögg, mysa o äta pepparkakor mellan varven. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Här hemma fattas nog bara granen nu. Fick köpa två nya stjärnor då de vita hade mörknat lite med åren, fick blir STORA i fönstret i vardagsrummet. Men nu längtar jag efter granen, dock får jag nöja mig med alla små minigranar någon vecka till.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  9. Jag har faktiskt tagit fram lite idag. Ser att jag har likadan stjärna som du visar på bilden.:)

    SvaraRadera
  10. Så fint! Här har det pyntats färdigt inne. Även om ena sonen inte är nöjd, han tycker att det ska vara röda tomtar överallt ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Jättefint! Underbart med många och stora fönster. Er kamin är to die for!

    Stjärnor har kommit upp, till helgen fixas ljusen och mossa ;)

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Åh, så fint det blir :) kram vännen/Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...