tisdag 20 november 2012

T som i tyger!

Tyg och tyger så klart! 


I Fotoutmaningen A-Ö som Bara Sara står bakom, har vi kommit fram till bokstaven T.  Min tolkning blir helt klart tyg!  
Jag älskar tyger! Nya tyger till klänningar, kuddar eller annat kul är en materiell lycka ;) Jag sparar ofta skjortor som Mannen i mitt liv rensar ut. Det kan bli snygga lappar till kuddar m.m! 
Det kanske inte är så konstigt att Mannen i mitt liv kallar mig "tygbohem" ? ;) :) 


Maria

Vad det blev av tygerna på bilden visar jag vid ett annat tillfälle! 

9 kommentarer:

  1. Snygg kombination, mamma hade lite svart spets som jag skulle få. Jag såg någonstans att man kunde använda skjortor till bakstycket på kuddar, med knapphål och allt.
    http://www.365slojd.se/?p=15311
    Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Dina tyger är antagligen som målarfärgerna för mig :-) I know the feeling :-) Kul med skapande! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Tygbohem. :) Det var ett nytt ord för mig. Han verkar rolig Mannen din. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Snygga tyger, jag har lite fina tyger förvarade i skåpet, kanske borde ta tag i några projekt jag har i tankarna. Det brukar dock sluta med att min mamma få sy åt mig ;-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Hihi... Tygbohem! :) Härligt att vara så händig med tyger och symaskinen. Du är verkligen kreativ! Jättekul att se smakprov på dina alster...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Tyger är fantastiskt! Billigt, skapande och så mycket fint!

    SvaraRadera
  7. Älskar tyger dock i färdig form, är inte duktig som du på att sy, fast jag gärna önskar att jag var. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Jag har lätt för att köpa tyger, men tyvärr inte lika lätt för att få tid att göra det jag tänkt med dem. Finns en hel del i skåpen som kanske blir något en dag...
    Melodys matte

    SvaraRadera
  9. Klart att du kom på tyger! Duktig sömmerska som du är!
    Spännande att se vad det blev... Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...